افزایش تمایل به ازدواج

افزایش تمایل به ازدواج:یک مطالعه جدید نشان داده دیدن عکس های کودکان، تمایل به ازدواج را در زنان افزایش می دهد.

 

مشاهده تصویر کودکان و افزایش تمایل به ازدواج

با گذشت زمان پیامدهای اجتماعی منفی زندگی مجردها روندی کاهشی یافته است.

  • بنابراین، چرا هرکسی تن به ازدواج نمی دهد؟

البته دلایل خیلی خوبی وجود دارد:

  • کاهش بار مالیاتی اضافه
  • برقراری صلح بین خویشاوندان سنتی
  • برداشتن عناوین خانوادگی ناخوشایند
  • خودداری از مهمانی های با هزینه های گزاف یا حتی احتمالا ًعشق.

افزایش تمایل به ازدواج

چطور بدانیم الان وقت ازدواج است؟

ما انسان ها اغلب به گول زدن خود علاقه داریم. این که ما سرنوشت خود را می سازیم .

و ما براساس فکر و استدلال های درست تصمیمات مهمی می گیریم.

اما نگرش های ما، همه از طریق حالات فرآیندهای ناخودآگاه به وجود می آیند .

و آن شاید زمانی که ما مستعدتر باشیم روی دهد تا اینکه اثرات بیرونی آن را موجب شوند.

تیمی از روانشناسان دانشگاه تگزاس یکی از چنین اثراتی را بررسی کردند.

چارلز لرد و همکارانش از ۱۲۰مجرد و مرد و زن در سن دانشجو را به آزمایشگاه خود دعوت کردند تا در مطالعه ادراک وزن قسمتی را برعهده گیرند.

  • به داوطلبان تصاویری از اشیای متعلق به طبقه خاص مانند میوه ها نشان داده شد.
  • کارآنها دسته بندی سه شی بود.
  • به ترتیب وزنی از سنگین ترین تا سبک ترین بگویند: موز، پرتقال و لیمو.
  • داوطلبان اشیاء را در طبقه های مختلف از جمله وسیله، لباس و ابزارهای الکترونیکی دسته بندی کردند.

شاید شما اکنون از خود بپرسید بررسی تخمین وزن سلفون ها و آچارها و کارت های بازی، چه ارتباطی با ازدواج کردن دارد؟!

نکته دقیقا ًاینجاست. روانشناسان با زیرکی این کار را برای تشخیص ادراک داوطلبان در کتمان مهمترین بخش آزمایش طراحی کرده اند.

سپس داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند.

  • نیمی گروه کنترل بودند که تنها در مورد اشیای بی جان قضاوت می کردند .
  • و نیمی دیگر باید مجموعه ای از عکس های کودکان خندان را طبقه بندی می کردند.

اکنون محققان دو گروه داشتند که برخی در معرض تصاویری از بچه گربه ها قرار گرفته اند و نیمی دیگر خیر.

سپس داوطلبان به کارهای تکلیف دوم مشغول شدند: پرسشنامه ای در مورد برنامه های زندگی آینده آنها.

در بین لیست بلندی از سوالات پر محتوا، سؤالی بود که روانشناسان به آن علاقه داشتند:

  • در چه سنی دوست دارید ازدواج کنید؟

 

زنان میخواهند در سن های کم تر نسبت به مردان ازدواج کنند:

  • حدود ۶ سال بعد برای زنان، نسبت به ۷٫۵ سال بعد برای مردان.
  • اما پس از دیدن عکس های کودکان، زنان دوست داشتند در سنین پایین تر ازدواج کنند:
  • حدود ۵٫۵ سال بعد برای زنی که عکس کودکان را دیده بود در مقایسه با ۶٫۷ سال بعد زنی که عکس های کودکان را ندیده بود.

 

نتیجه آزمون روی زنان و مردان 

  • تخمین وزن سه کودک باعث شد که زنان کم سن یک سال زودتر خواهان ازدواج باشند!
  • در مورد مردان چه؟ مردانی که کودکان را دیده بودند می خواستند دیرتر ازدواج کنند!

اگرچه از لحاظ آماری بین مردانی که عکس کودک دیده بودند و ندیده بودند تفاوت معناداری وجود نداشت.

(ما مطمئن نیستیم با تکرار آزمایش دوباره این تفاوت حاصل شود).

شماره تلفن

اگر زن و مرد عکس بچه ندیده باشند

نتایج جالب تر بعدی این بود که مردان و زنان در مورد اینکه تا چه زمانی باید منتظر ازدواج بمانند توافق داشتند.

اگر عکس های بچه ندیده باشند. این عدم توافق، فقط در بین افرادی بود که عکس های کودک دیده بودند.

و اینجاست که تفاوت بین زنان و مردان نمایان می شود.

این مطالعه نمی تواند به ما بگوید تا چقدر این اثرات باقی می مانند.

  • چند هفته، چند روز یا حتی ساعت بعد از دیدن عکس های کودک، زنان به همان تمایل آغازین برای ازدواج برگشتند؟
  • ما نمی دانیم.
  • آیا این اثر تجمعی است؟ اگر اکانت های رسانه اجتماعی زنان پر از همه نوع عکس کودک باشد.
  • به این معناست که به ازدواج فوری سریع گرایش دارند؟
  • باز هم، ما نمی دانیم. 

با بررسی پیگیری داوطلبان دعوت شده به اینترنت برای پاسخگویی، همان نتایج اول به دست آمد.

این نشان می دهد که این اثر محدود به دانشجویان وابسته به مذاهب کلیسایی دانشگاه تگزاس نیست.

زیرا ممکن است در مقایسه با جامعه کل دید مثبت به ازدواج داشته باشند.

هنوز هم من متعجبم آیا این اثرگذاری واقعاً به خاطر کودکان است.

اگر افراد در معرض تصاویر بزرگسالان خندان قرار گیرند چه اتفاقی می افتد؟

هر دو کودکان و بزرگسالان خندان احتمالاً به ما حس اجتماعی تری بدهند.

و ممکن است زنان اجتماعی تر به ازدواج قبلی خود مثبت تر بنگرند.

این اثر می تواند حتی ناشی از عوامل خلقی هم باشد:

اگر تصاویر کودکان ما را خوشحال می کند با این حال پس تصاویر حیوانات جذاب هم همین تاثیر را می گذارند.

آیا تصاویر بچه گربه و توله سگ ها باعث می شود مردان و زنان بیشتر مشتاق ازدواج شوند؟

تنها روش اطمینان این است که چنانچه تأثیر کودک واقعاً به خاطر کودکان است.

پس در این تصاویر در مقایسه با دیگر تصاویر تمرکز خاصی برآنچه تصاویر کودک خلق می کنند می شود.

با این وجود، هر مردی که خیلی مشتاق به عروسی نیست .

ممکن است خیال منع کردن همراه خود از دیدن عکس های دارای مشخصات بچه گربه ها را داشته باشند.

بهر حال ما به شما پیشنهاد می کنیم از دیدن عکس کودکان به هر دلیلی فرار نکنید.

چون بیش از هر چیزی می تواند شدی بخش باشد و لبخند بر لبان شما بیاورد.

منبع:

Lord, C. G., Holland, C. J., & Hill, S. E. (2018). Individual differences in the effects of baby images on attitudes toward getting married. Personality and Individual Differences, 121, 106–۱۱۰٫


آدرس مراکز برتر مشاوره

 

 مقالات مرتبط:

 

 

 

امتیازدهی به مطلب:
1 Star2 Star3 Star4 Star5 Star (No Ratings Yet)
Loading...
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *