نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

مرکز مشاوره قم

 

مرکز مشاوره قم و معرفی آدرس مرکز مشاوره بهمراه بهترین مشاور خانواده و مشاور ازدواج دراستان قم

مرکز مشاوره قم

برترین و معتبرترین مرکز مشاوره در سطح ایران به همراه بهترین دکتر روانشناس و روانپزشک

مرکز مشاوره تهران بهترین مرکز مشاوره ازدواج روانشناس خوب تهران روانپزشک خوب تهران مشاور ازدواج تهران

 

آیا ازدواج با مخالفت خانواده ممکن است؟

آیا می توانید با نگاه اکراه امیز خانواده هایتان هنگام عقد کنار بیایید؟ آیا اعتقاد داریدکه این مخالفت ها پایان می یابد ؟ آیا با وجود این مخالفتها در کنار هم خوشبخت می شوید؟ آیا این جنگ پایانی دارد و چه کسی در آن پیروز است.؟

هیچ کس مقصر نیست شما و همسرتان یکدیگر را دوست دارید ولی همیشه چیزی قلبتان را مکدر می کند که چرا محبتهایتان بی نتیجه است . حرف های با نیش و کنایه دست از سر شما بر نمی دارد این تنها مشکلی است که شما را آزرده خاطر کرده است .انتخاب شما ایرادی ندارد اما این را تنها خودتان درک می کنید .حتی همسرتان هم نمی تواند به شما کمک کند.چون واقعا او هم سر در گم است.
مخالفت چه زمانی درست است؟
اگر کسی را که انتخاب کرده اید با معیارهای شما یکی باشد و بفهمید که می توانید با او همدل و همراه شوید واز نظر اخلاقی و اعتقادی با هم مشکلی ندارید و یکدیگر را دوست دارید ومسئله ناگواری وجود ندارد اگر مخالفتی از طرف خانواده تان با شد این مخالفت نا بجاست و اگر به قول قدیمی تر ها سنگ جلوی پایتان می اندازند نوعی تحمیل عقیده خودشان است .به هرحال باید مراقب باشید تا تصمیم اشتباه نگیرید .نباید در اعتقاد خود لغزشی ایجاد کنید.
برخی معتقدند که رابطه خوب و گرم با خانواده همسر حتما راه گشای بسیاری از مشکلات است این فکر گاهی درست است اما نه همیشه .اما اگر با شما بدرفتاری شود و غرور و احساستان تخریب شود دیگر همه چیز سخت می شود.

شاید در مواردی اصلا شخص شما مهم نباشد وابستگی بیش از حد خانواده به فرزند باعث بروز این مسائل شود .درست است که از نگاه منتطقی این وابستگی ها غلط است اما حس مالکیت به فرزندان را نمی توان انکار کرد و در برخی افراد زیاد تر است.ممکن است نیش و کنایه ها به شخص شما نباشد ولی شما راهی هستید برای گفتن حرفها به همسرتان ،اغلب این کنایه ها به همسر شماست تا خود شما.
میانجی فکر  خوبی است
اگر خانواده همسرتان شما را دوست نداشته باشند، شما را به سختی به خانواده آنها راه پیدا می کنید . بنابراین قبل از ورود به خانواده مخالف باید بکوشید تا شرایط مساعدی را برای خود بوجود بیاورید،این کار با پا در میانی بزرگان خانواده و مشاور قابل حل می باشد.باید در خانواده مخالف به جز همسر خود حداقل یک نفر را داشته باشید که شما را تایید کند.باید یک نفر خوبی های شما را به آنها انتقال دهد و از شما تعریف کند .تا بتواند آنها را مجاب کند و رضایت آنها را بدست آورد .باید از یک کارشناس کمک بگیرید تا به خانواده مخالف بیاموزد که انتخاب فرزندشان اعتماد کنند و او را حمایت کنند و تنها نگذارند.
کینه جو نباشید
همیشه راهی برای برگشت افراد بگذارید و کینه به دل نگیرید .به خود به قبولانید تمام این مخالفتها برای خوشبختی فرزندشان انجام می شود ولی با روشی غلط و زمانی که خوبی شما ثابت شود همه چیز عوض می شود و شما باید توانایی بخشش آنها را داشته باشید .آنها زود قضاوت کرده اند ولی شما نباید زود قضاوت کنید.باید سعی کنید رفتارهای گذشته را فراموش کنید .اگر نمی توانید پس حال خود را به خاطر گذشته تلخ خراب نکنید.

همیشه محترمانه رفتار کنید
همیشه در بدترین شرایط کار درست را انجام دهید .با متانت و ادب کار خود را پیش ببرید .احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند.اگر این گونه نشد از آنها فاصله بگیرید .از فحش استفاده نکنید زیرا شخصیت خود را کم می کنید .سکوت و لبخند بهترین کار است .نمی گوییم از حق خود دفاع نکنید اما این کار را با شخصیت انجام دهید.
تحمل بهترین راه نیست
گاهی فردی را که انتخاب کرده اید از همه نظر ایده ال است و شما در کنار او خوشبخت می شوید اما دیده می شود که توهین ها و مخالفتها آنقدر زیاد است که سکوت و لبخند زدن شما تخریب شخصیت شما است و یک بی احترامی غیر قابل جبران و فراموش نشدنی است .در این موارد اصلا مدارا کردن را توصیه نمی کنیم .اگر تلاشتان ثمری نداد حتما رابطه را قطع کنید و به ادامه آن فکر نکنید.شخصیت شما از هر اتفاق دیگری مهمتر است.
وقتی همسر شما هم در جبه خانواده اش است دیگر ماندن و تحمل خشونت جایز نیست .جایی که هیچ کس شما را نمی خواهد بعد از انجام همه ی راههای عقلانی دیگر مجبور نیستید بمانید.هراسی از رفتن نداشته باشید شما همه تلاش خود را کرده اید. ‏

همسرتان باید بفهمد که شما هم غرور و شخصیتی دارید و هر کاری حد و اندازه ای دارد حتی تحمل کردن.

 

مرکز مشاوره دانشگاه قم

فقط با یک تماس تلفنی از بهترین مشاوران ایران به صورت مشاوره حضوری، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی

بهترین مرکز مشاوره خانواده در قم مورد تایید کانون مشاوران ایرانیان در مرکز مشاوره قم می باشد.

مشاوره تلفنی مشاوره خانواده تهران مشاوره آنلاین مرکز مشاوره خانواده مشاوره آنلاین ازدواج

 

مرکز مشاوره خانواده قم

در زمینه های ازدواج، خانواده، مشکلات زناشویی، مشکلات قبل وبعد ازدواج و مشاوره زنان استفاده کنید.

 

خروج از نسخه موبایل