نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

تجربیاتی جالب برای خانواده‌ها

تجربياتي جالب براي خانواده‌ها

تجربياتي جالب براي خانواده‌ها

تجربیاتی جالب برای خانواده‌ها : نه شما و نه هیچ کس دیگر از این‌که بفهمد یک لیتر سرکه در فصل زمستان چند گرم وزنش سنگین‌تر از تابستان می‌شود، هیچ احساس خاصی پیدا نمی‌کند. یا این‌که استخوان کوچک شماره دو ستون فقرات شما وقتی در مقابل یک کفتار قرار می‌گیرید، بر اثر تکان‌های بدن شما از خود صدایی ایجاد می‌کند که فقط کفتار می‌تواند فرکانس‌های ارتعاش آن را احساس کند و از شدت ترس فرار کند. اصولا کشفیاتی این مدله نه تنها باعث شگفتی کسی نمی‌شود، بلکه ممکن است برعکس باعث پدیدارشدن گل لبخند روی لبان هم بشود.

یک گروه ۸۸ نفری از دانشمندان در یکی از ایالت‌های آمریکا از سال ۲۰۰۰ گرد هم جمع شده‌اند و عجیب‌ترین کشفیات دنیا را انجام می‌دهند. آنها اعتقاد دارند می‌خواهند تحولی پست مدرن در عالم علم به وجود بیاورند. گروه آنها هیچ اسمی ندارد و عکس‌های بسیار کمی از آنها تا کنون منتشر شده. هفته‌ای که گذشت، آنها دهمین سال تشکیل گروهشان را جشن گرفتند. به همین مناسبت توجه شما را به خواندن عجیب و غریب‌ترین کشفیاتی که ممکن است یک گروه علمی به آنها دست پیدا کند، جلب می‌کنم.

۱

یکی از دوستان همیشگی ما در فصل تابستان بدون شک سوسک‌ها هستند. البته ما چندان این دوستان و دغدغه‌هایشان را جدی نمی‌گیریم و با لنگه دمپایی، مگس‌کش و انواع و اقسام پودر و پیف‌پاف ازشان پذیرایی می‌کنیم. اما قطعا این مهمان‌نوازی ما چیزی از ارزش‌های این یاوران همیشه بیدار کم نمی‌کند. دانشمندان عزیز ما یکی از ارزش‌های کشف نشده سوسک‌ها را کشف کرده‌اند. آنها برای رسیدن به این راز سوسک‌ها سر یکی از آنها را با دقت از بدنش جدا کردند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. نیم‌تنه سوسک هم ناامیدشان نمی‌کند و هی می‌جنبد. این جنبیدن تا چند روز ادامه پیدا می‌کند.

اما در روز نهم دیگر هیچ خبری از قر کمر سوسک‌ها دیده نمی‌شود. وقتی بررسی می‌کنند، می‌بینند نیم‌تنه بدون سر سوسک‌ها مرده‌اند. علت فوت(!) هم چندان پیچیده نبود: گرسنگی.

۲

رکورد مدت زمانی که شما تا حالا خوابیده‌اید، چقدر بوده؟ دور از جان شما وقتی این سؤال را از خرس‌ها پرسیده‌اند، طبیعتا خرس‌ها جوابی به آن نداده‌اند. چون اصولا خرس‌ها که نمی‌توانند جواب بدهند. برای همین روی آنها آزمایش کرده‌اند و متوجه شده‌اند خواب آنها هم سنگین است و هم طولانی. جریان خواب زمستانی‌شان را که دیگر همه‌تان می‌دانید.

اما این وسط دوستان دانشمند ما کشفی جدید در این زمینه داشته‌اند. به عقیده آنها حلزون تنها موجود زنده‌ای است که طولانی‌ترین زمان خواب را در بین همه جانداران داراست. آنها می‌توانند سه سال تمام بدون وقفه بخوابند و آب از آب هم تکان نخورد. بعد سه سال آزگار هم از خواب بلند شوند، غذایی بخورند، گلویی تر کنند و مقداری پیاده‌روی کنند و بعد اگر فاز داد، دوباره یک چرتی بزنند.

۳

یکی از چیزهایی که همه از آن می‌ترسند و همیشه گفته می‌شود چیز خیلی ترسناکی هم نیست، مرگ است. البته یک‌سری هستند که بادی به غبغبشان داده‌اند و مثلا گفته‌اند: «نه بابا مرگ که ترس نداره. باید از بیهوده زیستن بترسیم و…» این دانشمندان ما برای آن‌که مطمئن شوند حالا واقعا همه مردم از مرگ می‌ترسند یا نه، یک نظرسنجی انجام داده‌اند. آنها از یک میلیون خانم پرسیده‌اند از مرگ بیشتر می‌ترسند یا از عنکبوت؟

نتایج نشان داد که ۷۳ درصد آنها از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ. به زبان ساده‌تر حاضرند به مرگ بگویند آری و به عنکبوت بگویند نه.

۴

چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است و در این هیچ شکی نیست. دانشمندان موردنظر ما رفته‌اند و تحقیق کرده‌اند که آخر در چین چه خبر است که جمعیتش این‌قدر زیاد است و نه تنها کم هم نمی‌شود، بلکه گهگاهی بالا هم می‌زند. نتیجه آن شد که اگر ما یک گوشه‌ای بایستیم و البته بیکار هم باشیم که شکر خدا هستیم و کل جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل ما عبور کنند، این صف هیچ وقت تمام نخواهد شد. یعنی اگر هزاران سال هم آنجا مانند یک سیخ بایستیم، جمعیت چین تمامی نخواهد داشت. آنها دلیل را در سرعت تولید مثل چینی‌ها عنوان کرده‌اند. به عبارتی دیگر این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد. ماشاءالله.

۵

خوردن یکی از دغدغه‌های بزرگ همه ماست. اصولا ما دوست داریم همه‌اش بخوریم. این میل فقط هم در ما نیست، در همه هست. مثلا همین آمریکایی‌ها هم خیلی دوست دارند بخورند. دوستان ما هم وقتی از میزان علاقه آمریکایی‌ها به خوردن مطلع شده‌اند، نشسته‌اند و آمار گرفته‌اند که آنها چقدر می‌خورند. برای آمارشان هم پیتزا را که از محبوب‌ترین غذاهای آمریکایی است، انتخاب کرده‌اند. فکرش را بکنید گروهی بنشینند و با ریاضیات آمار بگیرند که مردم یک کشور در روز چه مقدار پیتزا می‌خورند. در نهایت همه این اتفاقات افتاد و مشخص شد مردم کشور آمریکا روزانه ۷۳ هزار متر مربع پیتزا می‌خورند. حالا این آمار به درد چه کسی خواهد خورد، دیگر خدا می‌داند.

۶

داستان سقوط سیب بر فرق ملاج نیوتن را دیگر همه شنیده‌ایم. حداقل خیره‌شدن به درخت سیب و افتادنش باعث کشف یک چیز مهم برای بشریت شده، اما یکی از اعضای این گروه وقتی در مزرعه یکی از دوستانش که از قضا شترمرغ پرورش می‌داده، به فکر فرو می‌رود که الا و بلا من باید یک چیزی از این شتر مرغ‌ها کشف کنم.

در همین افکار بوده که کله کوچک شترمرغ‌ها نسبت به بدن غول پیکرشان توجه‌اش را جلب می‌کند. او با خود می‌گوید مغز شتر مرغ چه اندازه است؟! افراد این گروه عجیب هم که چنین سوژه‌هایی خوراکشان است به سرعت به جان شترمرغ‌ها می‌افتند و کشف مهمی می‌کنند که تا کنون کسی به آن نائل نشده بود: شترمرغ‌ها تنها موجوداتی هستند که مغزشان کوچک‌تر از چشمشان است.

۷

وقتی در تاریکی شب از کنار یک سطل زباله در حال عبور هستید، حتما یک گربه را دیده‌اید که برای جلوگیری از اسراف ما مشغول میل‌کردن پسمانده‌های غذایی ماست. اگر همانجا توقف کنید، می‌توانید در آن تاریکی چشم‌های گربه را ببینید که در تاریکی می‌درخشد.

فرار هم که دیگر قربانش شوم عمرا بکنند. همین درخشش چشمان گربه گروه پست مدرنیستی ما را به این فکر انداخت، حالا که چشمان گربه‌ها در شب می‌درخشد، شاید چیز دیگری هم برای درخشیدن در تاریکی داشته باشند. می‌گویند جوینده یابنده است، حکایت همین گروه است. آنها بعد از مدت‌ها تلاش موفق شدند کشف کنند به غیر از چشم، ادرار آنها هم در تاریکی می‌درخشد و اتفاقا عجب درخششی هم دارد. یک چیز در مایه‌های لامپ مهتابی.

۸

یک سری از افراد لطف کرده‌اند و میزان کالری بعضی از فعالیت‌ها را محاسبه کرده‌اند تا آنهایی که می‌خواهند لاغر شوند حواسشان باشد که مثلا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی چه مقدار کالری انرژی می‌سوزاند. رفقای ما هم برای آن‌که کمکی به جمعیت خیکی‌هایی که قصد کاهش وزن دارند، کرده باشند، رفته‌اند و میزان مصرف‌شدن انرژی‌ای را که از هر بار لیسیدن تمبر به‌وجود می‌آید، محاسبه کرده‌اند تا آوانگارد بودنشان را همچنان به رخ بکشند. تا یادم نرفته بگویم هر بار که تمبر را می‌لیسید، ۱/۱۰ کالری انرژی ازتان در می‌رود. البته آنها یک راه دیگر هم برای کسانی که می‌خواهند یکهو سنگین کالری بسوزانند هم پیدا کرده‌اند که فقط ریسکش زیاد است. کوبیدن سر به دیوار که ۱۵۰ کالری مصرف می‌کند.

۹

کوچک‌تر که بودیم، وقتی مهمانی می‌رفتیم نوبت پز دادن خانم میزبان بود که: «بچه‌ام رو فرستادم کلاس زبان. بردمش دکتر، گفته هوشش خیلی بالاست. آخ آخ راستی اینم یادم رفت بگم: بچه‌ام چپ دسته قربونش برم.»

حالا بچه‌اش نهایتا پنج سالش بیشتر نبود. خلاصه این چپ‌دستی هم کلی سرکوفت واسه ما می‌شد. گروه ما، در ادامه کشفیاتشان موفق شدند حیوانات چپ‌دست هم پیدا کنند. خرس‌های قطبی همگی چپ‌دست هستند. خدا رحم کرد زمان کودکی ما نبود، وگرنه همان خانم میزبان با کلی فخر چپ‌دستی بچه‌اش را با خرس‌های قطبی مقایسه می‌کرد و ما هم یک کتک مفصل از خانم والده می‌خوردیم بابت این‌که خاک بر سرت که چپ دست هم نشدی.

۱۰

وقتی هوس نوشیدن یک فنجان قهوه می‌کنید، نهایت کاری که باید انجام دهید تا قهوه میل کنید، به چند دقیقه نمی‌رسد. اما اگر آتش در اختیارتان نبود و از طرفی همان کرم همیشگی در درونتان وول می‌خورد، راه دیگری را هم این دانشمندان کشف کرده‌اند که می‌توانید با استفاده از آن قهوه‌تان را آماده کنید. فقط یک مشکل دارد و آن هم این است که حدود یک دهه این کار طول خواهد کشید. اگر به صورت مداوم هشت سال و هفت ماه و شش روز فریاد بزنید، توانسته‌اید انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کنید. البته اگر دیگر گلویی برایتان باقی مانده باشد.

۱۱

از هزاران سال پیش تا کنون، رام‌کردن حیوانات توسط بشر صورت می‌گرفته. از رام کردن سگ و گربه بگیرید تا فیل و شیر. این گروه پس از تحقیق و بررسی‌های گسترده اعلام کرده‌اند که در چهار هزار سال گذشته هیچ حیوان جدیدتری توسط بشر رام نشده است. آنها احتمالا با ما زیاد آشنایی نداشته‌اند، وگرنه کسانی که کفتر را یار غار خود می‌کنند و خر را رنگ می‌کنند جای گورخر می‌فروشند، قطعا توانایی رام کردن خیلی چیزها را دارند.

۱۲

حالا که صحبت از خر شد، از شما می‌پرسم تا حالا به این فکر کرده بودید که در دنیا چه تعداد آمار مرگ و میر انسان‌ها به دست الاغ‌ها صورت می‌گیرد؟ تعجب نکنید اما سالانه مرگ و میر قابل توجهی از حمله آنها به انسان‌ها و یا لگد زدنشان صورت می‌گیرد. فکر نکنم دیگر لزومی باشد بگویم زحمت پیدا کردناین آمار به عهده چه کسی بوده است.

آنها در آمار‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در هر پنج سال، تعداد آدم‌هایی که به وسیله الاغ‌ها کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سوانح هوایی می‌میرند، بیشتر است. یعنی حتی با وجود آمار بالای سقوط هواپیما بهتر است به آن اعتماد کنیم تا این‌که دور و بر خرها پرسه بزنیم.

۱۳

این رگ و ریشه که همه‌اش در موردش حرف می‌زنند، برای خودش کلی دراز است. چه‌جوری‌اش را نمی‌دانم، اما این گروه یک روز به سرشان می‌زند که ببینند اگر تمام رگ‌های موجود در بدن انسان را روی یک خط بگذارند، طول آن خط چه اندازه خواهد بود. آماری که به دست آوردند، حیرت انگیز بود: ۹۷ هزار کیلومتر.

۹۷ هزار کیلومتر رگ داری، اما باز رگ و ریشه‌ات را فراموش می‌کنی؟ ایول داری والا.

۱۴

یکی از اعصاب‌خُردکن‌ترین چیزهایی که وقتی در خواب نازیم می‌تواند برایمان اتفاق بیفتد، نشستن مگس روی بدنمان است. هر چقدر پسش می‌زنیم، باز برمی‌گردد و تا خواب را از چشممان نپراند و روی اعصابمان اسکی بازی نکند، ول کن نیست که نیست.

همه اینها را گفتم که برسم به این کشف گروه که وقتی یک مگس روی یک میله فولادی می‌نشیند، آن میله به اندازه دو میلیونیوم میلی‌متر خم می‌شود. حالا اگر دیدید جایی از بدنتان قوسی برداشته، دیگر خودتان حساب کنید هر بار که خواب تشریف داشتید، چند بار مگس روی نقاط مختلف بدنتان فرود آزاد داشته است.

۱۵

یکی از اعضای گروه در مورد کشفی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، می‌گوید: «همیشه دلم می‌خواسته بدانم از لحظه خلقت آدم تاکنون چند نفر مرده‌اند و در زیر خاک دفن شده‌اند. این تمایل از کودکی مثل خوره فکر من را اشغال می‌کرده.» این نمونه‌ای است از تمایلات مازوخیستی یکی از اعضای این گروه عجیب. طبیعتا با چنین تمایلاتی وقتی در جمعی شبیه خودت قرار بگیری، رسیدن به آرزوها دیگر چندان دشوار نخواهد بود. گروه بعد از چند هفته تحقیق شبانه‌روزی کشف می‌کند در حدود سه برابر انسان‌هایی که امروزه در کره زمین زندگی می‌کنند، زیر خاک کره زمین مدفون شده‌اند. می‌گویند زمین رازهای زیادی را در خودش نهفته. با این کشف آدم به این نتیجه می‌رسد که قدیمی‌ها هم پر بیراه نمی‌گفته‌اند.

۱۶

به چند دلیل ممکن است آدم آب از لب و لوچه‌اش آویزان شود. اول آن‌که یک خوردنی خوب ببیند. مثل هلو. دوم آن‌که یک دیدنی خوب ببیند. باز مثل هم هلو. سوم این‌که کلا یک چیز خوب ببیند. لازم است دوباره بگویم مثل چی. این آب دهان یا علمی‌ترش بزاق دهان همیشه در دهان مبارکتان ساری و جاری است. این را گروه موردنظر ما هم می‌داند. اما یک چیزی در مورد بزاق هست که آنها می‌دانند چون کشف کرده‌اند و ما نمی‌دانیم. آن هم میزان بزاق تولید شده توسط دهان در طول روز است. دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند. حالا شما در روز سروکارتان با هلو باشد، یا نباشد این مقدار تغییری نخواهد کرد.

۱۷

شتر را نماد صبر معرفی می‌کنند. از قدیم گفته‌اند می‌تواند روزهای متمادی بدون این‌که آبی بنوشد، در صحراهای گرم راه برود و بردباری را برای شما معنا کند. ما هم که همیشه اینها را می‌شنیدیم و می‌گفتیم عجب. درود بر شتر. اما دانشمندان عجیب و غریب ما به سراغ زدن زیرآب این شتر‌ها رفته‌اند و برملا کرده‌اند که زیاد لی لی به لا لای این اسطوره‌های صبر نگذارید که دستشان برای ما رو شده است.

آنها کشف کرده‌اند شتر در سه دقیقه توانایی خوردن ۹۵ لیتر آب را دارد. شما هم اگر در سه دقیقه می‌توانستید چنین کاری بکنید، کم از شتر‌ها نداشتید.

۱۸

در بین خودرو‌های معروفی که در سطح جهانی است، فراری یکی از پرشتاب‌ترین ماشین‌ها را تولید می‌کند.

سال گذشته و در سالگرد تاسیس کارخانه ساخت خودروهای فراری این گروه اعلام کرد که در مراسم حاضر خواهد شد و هدیه ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته است. مدیران فراری هم که از کشفیات این گروه مطلع بودند، ابتدا تعجب کردند که چه کشفی درباره ماشین‌های تولیدی‌شان کرده‌اند، اما بعد، از این‌که می‌توانند از جنبه تبلیغاتی این گروه استفاده کنند کلی کیفور شدند. در روز سالگرد یکی از اعضای گروه پشت تریبون می‌رود و کشف جدید گروه را به فراری تقدیم می‌کند: در زمین تنها یک چیز است که سرعت و شتابش از خودروهای فراری در دنیا بیشتر است. آن هم یوزپلنگ‌هایی به نام چیتا هستند که در عرض سه ثانیه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌توانند سرعت بگیرند.

۱۹

تا قبل از این‌که با این گروه آشنا شوم، راز کوتوله‌گی آقا محمود را نمی‌دانستم. آقا محمود یکی از کاسب‌های محل ماست. یک عکس از جوانی‌هایش در مغازه زده که در آن عکس چهارشانه و بلند است. اگر نمی‌دانستم که فتوشاپ در آن زمان وجود خارجی نداشته، با توجه به قد کوتاه آقا محمود فورا می‌گفتم کار فتوشاپ است. وقتی از او می‌پرسم چی شد که این‌جوری شدی. با چشم‌های تو رفته و لبخند همیشگی‌اش می‌گوید: «به خاطر روغنه. ما اون موقع‌ها روغن حیوانی می‌خوردیم، اما از وقتی روغن نباتی خوردیم این قد ما هم هی آب رفت.» اما پژوهشگران این گروه کشف کرده‌اند که قد ۸۰ درصد انسان‌ها از ۴۰ سالگی به بعد هر دو سال حدود ۶۰ میلی‌متر کوتاه می‌شود. وقتی این کشف را به آقا محمود گفتم قبول نکرد که نکرد. او همچنان تقصیر را به گردن روغن نباتی می‌اندازد.

۲۰

«انگشت کن آقا. انگشت کن.» وقتی این جمله را می‌شنود، انگشت می‌کند. انگشتش را فشار می‌دهد و خوب که خیس شد، آن را روی برگه‌ای می‌گذارد. این اتفاق در روز هزاران بار ممکن است در نقاط مختلف جهان رخ بدهد. جایی که باید اثر انگشت یک مجرم ثبت و در پرونده‌اش ضبط گردد. دانشمندان این گروه بعد از مدت‌ها مطالعه روی اثر انگشت‌های مختلف به این کشف رسیده‌اند که شانس شبیه بودن دو اثر انگشت با هم یک به ۶۴ میلیارد است. این یعنی عمرا بتوانی برگه مخصوص ثبت انگشت مجرمان را انگشت کنی و دوباره به همین راحتی‌ها انگشت بر هر چیزی بگذاری.

بازدید:۷۳۱۵۹۴

رتبه مقاله درگوگل:

خروج از نسخه موبایل