نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

تقویت مهارت های نقاشی و نوشتاری در خردسالان

تقویت مهارت های نقاشی و نوشتاری در خردسالان

حاصل تلاشهای ابتدایی خردسالان برای نوشتن چیزی جز خط خطی کردن نیست اما بد نیست بدانید همین خط خطی ها ، برای یاد گیری نوشتن و نقاشی کردن و همچنین یاد گرفتن الفبا آماده میکند و نقش اساسی و مهمی دارد. پیشرفت این مهارت ها در کودکان از زمانی که میتوانند مداد به دست بگیرند تا زمانی که قادر به کشیدن تصاویر قابل تشخیص شوند به آهستگی انجام میگیرد.

۱۲ تا ۱۸ ماهگی

در این دوره کودک شما قادر خواهد بود مدادی را به دست بگیرد و بر روی کاغذ یا هرجای دیگر اشکال مبهم و خط خطی خلق کند، باید توجه داشت که مراحل رشد و پیشرفت همه کودکان با هم یکی نیست و اگر کودک شما در این سن قادر به انجام این کار نیست اصلا نگران نباشید زیرا به زوده شروع به خط خطی کردن دیوار ها و یخچال شما خواهد کرد.

۱۹ تا ۲۵ ماهگی

حال دیگر خط خطی های فرزند دلبند شما شکل و لعاب خاصی میگیرد ، درست است که کودک هنوز نمیتواند اعداد یا حروف را بنویسد اما محدوده نقاشی اش را وسعت میبخشد و بیشتر فضای سفید کاغد را خط خطی خواهد کر ، و حتی قادر است در کشیدن خطوط از شما تقلید کند.

۲۶ تا ۳۰ ماهگی

کودک با ورود به این مرحله سعی بر این دارد که اشکال و تصاویر واقعی را به تصویر بکشد و آن را رنگ آمیزی کند،وی  سعی میکند تصویر ها هرچه واقعی تر کشیده شوند. شاید از نظر بزرگترها این تصاویر معنای خاصی نداشته باشند اما اگر از فرزندتان بپرسید که چه کشیده است او برای شما توضیح خواهد داد.

۳۱ تا ۳۶ ماهگی

در این مرحله کودک قادر خواهد بود مداد رامحکم در دستش نگه دارد  و سعی بر این دارد که شکل های دایره مانند رسم کند و میتواند قلم را به صورت دورانی حرکت دهد. باید توجه داشته باشید که او را هیچ گاه تحت فشار نگذارید چرا که نوشتن یک مهارت رو به رشد است و کودک خودش به موقع این مهارت هارا کسب میکند.

اما توصیه ای برای مادرانی که نگران فرزندشان هستند: باید توجه داشته باشید که کودکان با یکدیگر فرق دارند با این حال اگر در ۱۵ الی ۱۶ ماهگی کاغذی را خط خطی نکرد و علاقه ای نشان نداد او را نزد پزشک ببرید.

بهترین مرکز مشاوره ازدواج روانشناس خوب تهران روانپزشک خوب تهران مشاور ازدواج تهران مشاور خانواده

خروج از نسخه موبایل