نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

شرایط مشاوره خانواده

 

در این بخش مقالات تخصصی در زمینه مشاوره شامل  مشاوره خانواده و آدرس مراکز مشاوره  خانواده و مشاوره آنلاین یا تلفنی توسط کانون مشاوران ایران داده می شود.

مرکز مشاوره تهران بهترین مرکز مشاوره ازدواج روانشناس خوب تهران روانپزشک خوب تهران مشاور ازدواج تهران

مقاله تصادفی:

آیا در کنار فرزندان ابراز محبت کنیم؟

حتما می خواهید بدانید ابراز عشق و محبت به همدیگر در حضور فرزندانتان بی‌اشکال است یا خیر؟

استاندارد تعیین کنید
شما بعنوان پدر/مادر باید بهترین الگو برای فرزندانتان باشید و اصول درست عشق ورزی را به آنها بیاموزید ، بوسیدن همدیگر در حضور فرزندانتان عنصراصلی عشق‌ورزی است. نشان دادن علاقه والدین به همدیگر پیش چشم فرزندانشان خیلی مهم و حساس است، خیلی اوقات است که آنها علنا نشان می دهند از این کار شما راضی نیستند،باید طوری آموزش ببینند که پدر و مادرشان عاشق هم هستند و آنها نتیجه این عشق هستند.
چه میزان عشق‌ورزی ممنوع است؟ بوسیدن همدیگر و دیگر روابط عشق‌‌ورزی بین همسران باید کنترل شده باشد،باید خیلی دقت کنید که در حضور فرزندانتان تا چه میزان می توانید با هم راحت باشید و چه زمانی اجازه دارید که به اتاق خوابتان رفته. تا زمانی که عشق‌ورزی‌ در حضور فرزندانتان طبیعت جنسی نداشته باشد، هیچ ایرادی ندارد و صدمه ای به روحیات آنها نخواهد زد. اما دقت کنید، محبت عادی و محبت جنسی با هم متفاوت است. رد شدن از مرزها موجب ناراحتی و سردرگم شدن بچه‌ها می‌شود.حتی آنها را پرخاشگر و شما را متهم می کند. اگر بچه‌ها فقط عشق‌بازی جنسی شما را ببینند فکر می کنند که روابط بین زن و مرد فقط به همین معناست وباعث می شود به بلوغ جنسی زود رس دچار شوند.
روابط را درست انجام دهید
طبیعی است وقتی جلو چشم بچه‌ها همدیگر را بغل میکنید یا می‌بوسید،عکس العمل خوبی نبینید مثلا اخم کنند و غرغر کنند یا قهر کوتاه مدت کنند اما تاجاییکه شما مرزها  را رعایت کنید نگران شدن بی مورد است. تا زمانیکه تفاوت بین ابراز محبت و عشق طبیعی و عشق‌بازی جنسی را بدانید، می‌توانید موارد زیر را در حضور فرزندانتان با همسر خود آزادانه داشته باشید..

با در آغوش گرفتن به فرزندانتان بفهمانید که چطور باید همدیگر را دوست داشته باشند.
به همسرتان بگوئید که دوستش دارید و به آنها نشان دهید که داشتن ارتباط کلامی باید  باشد.
فقط روی لب‌ها و گونه یکدیگر بوسه بزنید اما بوسیدن با زبان را اصلا جلوی فرزندان تجربه نکنید.
دستان همدیگر را زیاد بگیرید.
برای هم یادداشت‌های محبت‌آمیز بگذارید.
پیش بچه‌ها ازهمسرتان را تعریف کنید.
موقع تلویزیون دیدن، روی مبل در آغوش هم لم بدهید.
در اتاق با هم برقصید.

 

خروج از نسخه موبایل