نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

مردها مانند کش هستند

مردها مانند کش هستند

مردها مانند کش هستند

مردها مانند کش هستند، زمانی که عقب نشینی می کنند قبل از اینکه مثل فنری برگردند، تا اندازه ای می توانند کش بیایند. مثال کش، استعاره ی کاملی برای درک چرخه ی نزدیکی و صمیمیت مرد می باشد. این چرخش، شامل نزدیک شدن، عقب نشینی و دوباره صمیمی شدن است.

اکثر زنها متحیرند از اینکه حتی زمانی که مردی عاشق زنی است، هر از گاهی نیاز به عقب نشینی دارد تا دوباره بتواند صمیمی شود. میل عقب نشینی در مردها غریزیست. این یک تصمیم و یا انتخاب نیست. فقط اتفاق می افتد نه تقصیر مرد است و نه زن. فقط یک چرخه ی طبیعی است.

زمانی که مردی عاشق زنی است، هر از گاهی نیاز دارد که عقب نشینی کند تا بتواند دوباره صمیمی شود.

زنها عقب نشینی مرد را بد تعبیر می کنند چون معمولا خودشان به دلیل دیگری عقب نشینی می کنند. زن زمانی که به باور مرد در درک احساساتش اعتماد ندارد، یا وقتی که آزرده است و می ترسد که دوباره آزار ببیند و یا اینکه مرد اشتباهی کرده و او را مأیوس نموده است، عقب نشینی می کند.

تست روانشناسی, تست شخصیت, متخصص روانپزشک, مشاور روانشناس, مشاوره

مطمئنا مرد هم گاهی به همین دلایل عقب نشینی می کند ولی در هر صورت حتی اگر همسرش هم اشتباهی نکرده باشد، گاهی پس می نشیند. او در حالی که همسرش را دوست داشته به او اطمینان دارد، ناگهان شروع به عقب نشینی می کند. مانند کشی کشیده شده، فاصله می گیرد و سپس به دلخواه خودش برمی گردد.

مرد برای به کمال رساندن استقلال و یا خودمختاری خود، عقب نشینی می کند. وقتی که کاملا به عقب کشیده می شود، بلافاصله مانند فنری بر می گردد. وقتی که کاملا فاصله گرفته و جدا شده است، ناگهان نیاز شدیدی به عشق و صمیمیت پیدا می کند و نا خود آگاه انگیزه ای در او به وجود می آید تا عشق خود را تقدیم کرده و عشقی را که نیازمند آن است، بگیرد. زمانی که مرد به حالت اولیه اش بر میگردد، دوباره رابطه را از همان درجه ی صمیمی که قبلا بوده است، برقرار می کند. او اصلا احساس نمی کند که نیاز دارد تا دوباره آشنایی برقرار کند.

مردان مریخی زنان ونوسی نوشته ی دکتر جان گری ترجمه ی لولیز عندلیب، اشرف عدیلی نشر علم

مشاوره زنان مشاوره آنلاین مشاوره ازدواج مشاوره تلفنی مشاوره خانواده 

برای تعیین وقت مشاوره اینجا کلیک کنید: مشاوره حضوری مشاوره تلفنی

خروج از نسخه موبایل