نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

مشاوره تلفنی کودک

مشاوره تلفنی کودک

مشاوره تلفنی کودک برای والدینی که امکان حضور در جلسه های مشاوره را ندارند. کمک به کودک شما و درمان انواع بیماری های روحی کودکان، درمان پرخاشگری، بیش فعالی، تربیتی، سیگار، دروغگویی، یادگیری و تنش های کودکانبهترین مشاوره تلفنی برای کودک مشاوره روانشناسی و روانشناسی کودکان و نوجوانان با بهترین مشاور خانواده در مرکز مشاوره مورد تایید کانون مشاوران ایران می باشد.

توسط بهترین کادر مشاوره ایران فقط با یک تماس تلفنی

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ – ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵

با مشاوره کودک چه انتظاری دارید؟

مسائل عاطفی و روانی محدودیت سنی ندارند، چه پیر و چه جوان همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. اخیراً بحث سلامت روان برای جوانان به ویژه در کانون مشاروان ما مطرح شده است. تغییرات در جامعه و فرهنگ های درون یک جامعه واقعاً باعث افزایش استرس های تجربه شده توسط کودکان شده است.

آیا فرزند شما مشکل عاطفی یا رفتاری دارد که در عملکرد او در مدرسه، خانه و روابط اختلال ایجاد کند؟ در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد کودک شما ممکن است به درمان نیاز داشته باشد .

اگر فرزند شما از ناراحتی های عاطفی یا اختلالات رفتاری رنج می برد که در پتانسیل موفقیت و فعالیت های روزانه او اختلال ایجاد می کند، شما تنها نیستید زیرا بسیاری از مشاوران ما در کانون مشاوران ایران اغلب به خانواده ها کمک می کنند تا بر مشکلات خانوادگی دشوار و اغلب پیچیده و سایر مشکلات غلبه کنند. مسائل مربوط به سلامت روان در اینجا چیزی است که شما به عنوان والدین می توانید انتظار داشته باشید وقتی فرزند خود را در مشاوره در مرکزمشاوره ستاره ایرانیان مشارکت می دهید :

شما نقش مهمی در درمان فرزندتان دارید

به عنوان یک والدین، نقش شما به عنوان مراقب اصلی در درمان ناراحتی عاطفی و روانی فرزندتان بسیار مهم است. اگرچه فرزند شما می تواند از درمان فردی با متخصصان ما در کانون مشاوران ایران به خوبی بهره مند شود ، به شدت توصیه می شود که در تمام جلسات با فرزند خود شرکت کنید مگر اینکه مشخص شده باشد. این امر به ویژه در مورد کودکان در سنین مدرسه و نوجوانان اولیه صادق است زیرا کودک شما برای اطمینان و احساس امنیت به حضور شما نیاز دارد.

مشاوره تلفنی کودک انتظار دارند حداقل یکی از والدین به طور کامل درگیر باشد تا مؤثرترین حمایت و درمان را به فرزند شما ارائه دهد. درمان های ما در مرکز ریکاوری غم نه تنها به کودک کمک می کند، بلکه رابطه بین شما و فرزندتان را نیز تقویت می کند. هدف اصلی این است که به فرزندتان کمک کنید مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشد ، بر موانعی غلبه کند که او را رنج می برد و به کودک خود کمک کنید چگونه با استرس هایی که از مدرسه، خانه یا با همسالان خود می آید کنار بیاید. نقش شما به طور اتفاقی ارائه دهنده پشتیبانی در اجرای استراتژی های خاص از جانب مشاور شما است.

شما باید انتظار مقاومت زیادی را داشته باشید که به مرکز بازیابی غم ما می آید

گفتن به فرزندتان که باید به یک درمانگر مراجعه کند کار آسانی نیست. ممکن است به آنها گفته شود که مادر و پدرشان باید آنها را به دیدن شخصی در رابطه با رفتارشان ببرند، اضطراب و استرس زیادی داشته باشند. یا، ممکن است فرزند شما به دلیل برخی مشکلاتی که با آن مواجه است، مانند تغییر خانواده، درگیری های مدرسه، و کنترل احساسات خود، تحریک پذیر به نظر برسد. صرف نظر از این، بچه ها به تغییرات بسیار حساس هستند و دیدن یک غریبه برای این احساسات اضطراب آخرین کاری است که می خواهند انجام دهند.

زمانی که با فرزندان خود در مورد مراجعه به یک درمانگر در مرکز ستاره ایرانیان برای اولین بار صحبت می کنید، معمولاً مقاومت زیادی دریافت می کنید. وظیفه شما، به عنوان والدین، این است که به آنها کمک کنید علیرغم ترس شدیدشان از ندانستن چه انتظاری، احساس اطمینان کنند، و همچنین فرزندتان را تشویق کنید که بچه بیمار یا بدی نیست . حتی اگر کودک شما خارج از هنجار عمل می کند و رفتار می کند، مهم است که به یاد داشته باشید که این عمل، فرد را تعریف نمی کند.

مدت پشتیبانی مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد

هیچ جدول زمانی قطعی برای مدت زمانی که کودک شما نیاز دارد به درمانگران ما در مرکز ستاره ایرانیان مراجعه کند، وجود ندارد. بسته به مسائلی که فرزندتان با آن دست و پنجه نرم می کند، تعداد کل بازدیدهای لازم برای مشاهده پیشرفت شما را می توان در طول مصاحبه اولیه مورد بحث قرار داد .

حضور شما و مشارکت شما به عنوان والدین برای پایبندی به جدول زمانی توافق شده برای بهبود یا داشتن علائم پیشرفت حیاتی است. وقتی با کارکنان حرفه‌ای ما در کمک به فرزندتان برای عبور از موانعی که از سر می‌گذرد، همکاری می‌کنید، احتمال مشاهده پیشرفت‌های سریع‌تر ممکن است افزایش یابد در حالی که احتمال بازگشت ممکن است به حداقل برسد.

در طول یک جلسه چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

در طول اولین جلسه، درمانگر شما در مرکز ستاره ایرانیان ممکن است این زمان را با کودک شما پیوند بزند و با او ارتباط برقرار کند تا او از بودن در یک محیط درمانی احساس راحتی کند. درمانگر ممکن است برای تشخیص چالش‌هایی که ممکن است فرزندتان با آن روبرو شود از شما سؤالات مهمی بپرسد، زیرا اغلب بچه‌ها در ابتدا برای برقراری ارتباط در جایی که بیشتر به کمک نیاز دارند، مشکل دارند.

در طول جلسات درمانی بعدی، کودک مدرسه‌ای شما در یک محیط یادگیری خلاقانه قرار می‌گیرد که در آن می‌تواند از طریق فعالیت‌های مبتنی بر بازی با درمانگر خود تعامل داشته باشد. بازی‌ها، نقاشی‌ها و سناریوهای ایفای نقش در جلسه درمانی مرکز بازیابی غم برای کمک به کودک شما در برقراری ارتباط، یادگیری مهارت‌های مقابله و رویارویی با ترس‌هایش استفاده می‌شوند. تمرکز ما بر این است که به کودک شما، به شیوه ای مملو از سرگرمی، درس هایی در مورد احساسات او و تمرین تمرکز حواس برای احساس آرامش در مورد موقعیت های خود، و در عین حال یادگیری نحوه حل مشکلات به تنهایی، به او آموزش دهیم.

درمان ها و مسائل روانی برای کودکان در مرکز بهبودی غم و اندوه متفاوت است

چالش هایی که اغلب در کانون مشاوران ایرن مشاهده می کنیم ممکن است شامل قلدری، مشکلات خانوادگی، مشکلات مدرسه با شرایطی مانند ADHD، افسردگی، اضطراب، اختلالات مربوط به تروما، و سایر اختلالات رفتاری مخل باشد.

درمان برای کودکان، درست مانند درمان برای بزرگسالان، ابزاری است برای کمک به فرد برای درک اینکه نیازی به کنار آمدن با چالش‌های خود به تنهایی ندارد. کارشناسان ما در کانون مشاوران ایران آموزش دیده اند تا مکالمات پیرامون این مسائل را تسهیل کنند و به فرد کمک کنند تا ذهنیت ها و مجموعه مهارت های جدیدی را برای غلبه بر چالش های خود ایجاد کند.

آیا هنوز در مورد جستجوی کمک حرفه ای برای فرزندتان نگرانی هایی دارید؟

بسیار منطقی است که در مورد بردن فرزندان خود به درمان احساس ناراحتی کنید. انگ و باورهای نادرست زیادی وجود دارد که اگر به کمک حرفه ای نیاز دارید، شما یک والدین ناکافی هستید. با این حال، این دور از واقعیت است زیرا کارشناسان ما تنها می توانند روابط بین فرزندان شما را تقویت و بهبود بخشند و در عین حال منابع حیاتی برای بهبود مهارت های فرزندپروری خود را در اختیار شما قرار دهند. ما دوست داریم از شما بشنویم، امروز می توانید برای اطلاعات بیشتر در مرکز بازیابی غم در هیوستون، تگزاس با ما تماس بگیرید .

ما اینجاییم تا کمک کنیم

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ – ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵

موارد درمانی در مشاوره تلفنی کودک شامل:

  1. کمک به فرزندتان که علائم افسردگی/غمگینی/ناامیدی/آزار از خود نشان می دهد
  2. عصبانیت کودک: آیا این می تواند نشانه ای از افسردگی باشد
  3. افسردگی کودکان واقعی است: چگونه به کودک خود کمک کنیم
  1. عصبانیت کودک به عنوان تجلی ترس و اضطراب
  2. چگونه به کودک خود کمک کنیم بدون ترس زندگی کند
  3. اضطراب کودک: آنچه که هر والدینی باید بداند
  1. مشکلات کودکان در مدرسه
  2. وقتی قلدری در مدرسه به فرزند شما صدمه می زند
  3. مشکلات یادگیری
  4. افزایش تمرکز
  1. پیروز شدن در نبرد علیه مخالفان و پرخاشگری کودک
  2. وقتی مخالفت مخالفان از آنچه قابل قبول است فراتر رفته است
  3. توسعه استراتژی های نظم و انضباط با یک حرفه ای
  4. لجبازی
  1. پایان دادن به طلسم بی خوابی یا کابوس های کودک شما
  1. نشانه هایی که کودک شما دارای مشکلات عاطفی است
  2. آیا کودک شما نیاز به دیدن یک متخصص دارد؟
  1. مهار مشکلات رفتاری کودک در خانه
  2. شکستن خط قرمزها
  3. بی ادبی
  4. عدم مسئولیت پذیری کودک
  1. نشانه هایی که کودک شما ممکن است به خود آسیب برساند
  1. با کمک حرفه ای خشم فرزندتان را آرام کنید
  2. کودک عصبانی و افسرده: نگاهی دوباره
  3. خشم کودک: خواندن بین نشانه ها

آشنایی با حقوق کودکان

پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «فرزند صالح گل خوشبویی است از جانب خداوند» دنیای شگفت و شیرین کودکان با همه لطافت ها و زیبایی‌ها شکننده و آسیب‌پذیراست و برای وارد شدن به این سرزمین نیازمند شناخت و آشنایی دقیق و همه‌سونگر هستیم.

بی‌شک یکی از مهمترین دوران زندگی آدمی، دوران کودکی است و با عنایت به وضعیت خاص کودک و به منظور تامین نیازها و حمایت شایسته از وی، تعیین حقوق اختصاصی برای او، به عنوان یک ضرورت شناخته شده است. تمامی مسئولین و دست‌اندرکاران امر از جمله قانونگذاران، دستگاه قضایی، دولت و خانواده‌ها، با توجه به شرایط خاص کودکان، وظیفه حمایت از آنان را به عهده دارند. در این میان، تبیین حقوق کودکان در قالب قوانین، از مهمترین جنبه‌های حمایت از کودکان محسوب می‌گردد تا به خواست خداوند متعال، با آگاهی افراد جامعه از قوانین حمایتی اطفال و عمل به آنها، شاهد کودکانی شایسته برای آینده جامعه باشیم.

حقوق بین المللی کودک

حقوق کودک عبارت است از مجموع امتیازاتی که قانونگذار برای کودک شناخته است و آنها را در قالب قوانین بیان نموده است.

علیرغم اظهارات مدعیانی که بیان داشته‌اند، حقوق کودک از موضوعات جدیدی است که با تحولات مطالعاتی در زمینه حقوق بشر شکل گرفته است، اما پرواضح است که مباحث مربوط به حقوق کودک همواره در طول تاریخ بشریت مطرح بوده است. برای مثال به یکی از مهمترین مصادیق حقوق کودک با عنوان حق حیات که همواره از سوی ادیان الهی مطرح بوده است، می‌توان اشاره کرد و به برخی از آیات مبارکه قرآنی استناد نمود.

سابقه تاریخی اسناد بین‌المللی در زمینه حمایت از کودک نیز به دوران بعد از جنگ جهانی اول برمی‌گردد و آن، اولین حمایت قانونی در قالب اعلامیه ژنو در ۵ ماده، در سال ۱۹۲۴ توسط جامعه ملل می‌باشد.

پس از آن در سال ۱۹۴۸، اعلامیه جهانی حقوق بشر با اشاره به حقوق کودکان در مقام بیان ضرورت حمایت از آنان برآمد و سپس در سال ۱۹۵۹، اعلامیه جهانی حقوق کودک توسط سازمان ملل تصویب شد. اعلامیه مذکور با طرح ۱۰ اصل – به عنوان سندی حقوقی برای کودکان – اگرچه سندی کامل نبود و تعهد اجرایی برای دولت‌ها ایجاد ننمود، اما بر روند بهبود وضعیت کودکان در جهان موثر بود.

در راستای اعتلای حقوق کودکان، میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۱۹۶۶) و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (۱۹۶۶) نیز هر کدام اشاراتی داشته‌اند.

اما با وجود تاکید تمامی اسناد بین‌المللی فوق‌الذکر بر حمایت از کودکان و ضرورت رعایت حقوق آنان، متاسفانه، صحنه بین‌الملل شاهد واقعیات تلخی در زمینه آزار کودکان و تجاوز به حقوق آنان بوده است.

بر این اساس، در سال ۱۹۷۸، دولت لهستان پیش‌نویس کنوانسیونی را در زمینه حقوق کودک به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل تسلیم نمود تا با ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی کشورهای عضو و صاحبنظران مربوطه، پس از حدود ۱۰ سال گفتگو، پیش‌نویس مطروحه با عنوان «کنوانسیون حقوق کودک» در سال ۱۹۸۹ به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید.

مشاوره کودک تلفنی

گفته شده است که این کنوانسیون، اولین سندی است که به ابعاد گوناگون حقوق کودک اشاره نموده و دولت‌ها را برای انجام تعهداتشان در قبال کنوانسیون مذکور مکلف نموده است.

مفاد کنوانسیون حقوق کودک (مشروط بر آن که مفاد آن در هر مورد و هر زمان در تعارض با قوانین داخلی و موازین اسلامی باشد و یا قرار گیرد، از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران لازم الرعایت نباشد) برای کشورمان لازم‌الاجرا می‌باشد. طفل باید مطیع ابوین خود بوده و در هر سنی که باشد باید به آنها احترام بگذارد. فرزندان حقی بیش از استطاعت والدین بر آنها ندارند و باید قبل از رسیدن به سن تشخیص و بعد از آن واقف به این حق باشند و هیچ مرجعی نیز نمی تواند والدین را محکوم به ایفاء حق خارج از حد توان بنماید. پس از رسیدن به سن تمیز و تشخیص هم که کودکان مکلف به احترام به معنای عام کلمه‌اند و همه مفهوم این مهم را می دانند و در سنین بالاتر در بعضی موارد فرزندان مکلف به پرداخت نفقه والدین هستند که از بحث ما خارج است.

قوانین تربیتی کافی است؟

در واقع می‌توان گفت، بر اساس مقررات قانونی و با توجه به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، مفاد کنوانسیون مذکور در حکم قانون داخلی ایران می‌باشد.

البته علی رغم وجود جنبه‌های مثبت توافقنامه حقوقی مذکور در جهت حمایت از حقوق کودکان، جنبه‌های منفی آن از جمله عدم اشاره به برخی موضوعات چون ارث کودکان، ابتدای دوران کودکی و… را نیز نباید از نظر دور داشت.

لازم به ذ کر است ضمن ضرورت اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای بهبود شرایط زندگی کودکان در تمام کشورها، توجه به اهمیت ارزش‌های سنتی و فرهنگی هر ملت در حمایت و تعلیم و تربیت کودکان همواره مورد تاکید می‌باشد.

به منظور آشنایی با مقرراتی که در مقام بیان حقوق و امتیازات کودکان می‌باشد، باید بدانیم که کودک چه کسی است؟ بنابراین، لازم است بدانیم ابتدا و انتخای دوران کودکی از چه زمانی آغاز و در چه زمانی پایان می‌‌پذیرد؟

کودک در قانون و فقه ایران

با مطالعه منابع فقهی و قوانین حاکم در ایران، در می‌یابیم که آغاز کودکی، با انعقاد نطفه آغاز می‌گردد. لذا برابر مقررات، از زمان انعقاد نطفه، حمایت‌های قانونی از کودک شروع می‌شود.

اما درباره پایان کودکی، در حقوق ایران، اختلاف نظرات و مباحث بسیاری مطرح شده است که در نهایت رویه قضایی، برای پایان کودکی و تعیین ملاک این دوران، بین امور مالی و غیر مالی قائل به تفکیک گشته و بیان نموده است که پایان کودکی در امور غیر مالی، سن بلوغ می‌باشد و این سن، مطابق قانون، برای دختران ۹ سال تمام قمری (معادل ۸ سال و ۹ ماه شمسی) و برای پسران ۱۵ سال تمام قمری (معادل ۱۴ سال و ۶ ماه شمسی) محسوب می‌گردد و پایان کودکی در امور مالی، سن رشد (سن ۱۸ سال) عنوان شده است.

با وجود این، مطالعه و بررسی قوانین ایران نشان می‌دهد، پایان دوران کودکی به طور واضح تعیین و تعریف نشده است و قوانین در زمینه‌های گوناگون، هر یک سنی را به عنوان ملاک پایان کودکی معرفی نموده‌اند. برای مثال: پایان کودکی، در قانون کار ۱۵ سالگی، در قانون نظام وظیفه عمومی ۱۸ سالگی و در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ۱۸ سالگی می‌باشد. از این رو می‌توان گفت، در حقوق ایران، در ارتباط با پایان کودکی، معیار واحدی وجود ندارد. در قانون کودک با الفاظی مانند طفل ، صغیر و کودک ذکر شده است، ولی در مجموع به افرادی که به بلوغ شرعی نرسیده اند طفل (کودک) می گویند. اگر کودکان مورد تکریم باشند و از ابتدا به حقوق آنان توجه شود زبون و فرومایه بار نمی آیند و در خود احساس حقارت و پستی نمی کنند. دوران کودکی از نظر پی‌ریزی اساس زندگی ، اهمیت فوق العاده دارد. تربیت های صحیح و یا فاسد اطفال سرچشمه مهم نیک و بدهای دوران عمر آنها می باشد.

بنابراین این خلأ قانونی می‌بایستی به نحو مطلوب و شایسته‌ای برطرف گردد، چه آنکه تعیین ملاک برای پایان کودکی دارای آثار حقوقی فراوانی می‌باشد و عدم تعیین آن، صدمات جبران‌ناپذیری را برای کودکان به همراه خواهد داشت.

کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ تمام‌ اقدامات‌ لازم‌ را جهت‌ تضمین‌ حمایت‌ از کودک‌ در مقابل‌ تمام‌ اشکال‌ تبعیض‌، مجازات‌ بر اساس‌ موقعیت‌، فعالیت‌ها، ابراز عقیده‌ و یا عقاید والدین‌، قیم‌ قانونی‌ و یا اعضای‌ خانواده‌ کودک‌ به‌ عمل‌ خواهند آورد.

منافع کودک

در تمام‌ اقدامات‌ مربوط‌ به‌ کودکان‌ که‌ توسط‌ موسسات‌ رفاه‌ اجتماعی‌ عمومی‌ و یا خصوصی‌، دادگاه‌ها، مقامات‌ اجرایی‌، یا ارگان‌های‌ حقوقی‌ انجام‌ می‌شود، منافع‌ کودک‌ از اهم‌ ملاحظات‌ می‌باشد.

کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ متقبل‌ می‌شوند که‌ حمایت‌ها و مراقبت‌های‌ لازمه‌ را برای‌ رفاه‌ کودکان‌، با توجه‌ به‌ حقوق‌ و وظایف‌ والدین‌ آنها، قیم‌ و یا سایر افرادی‌ که‌ قانونا مسئول‌ آنان‌ هستند، تضمین‌ کنند و در این‌ راستا اقدامات‌ اجرائی‌ و قانونی‌ مناسب‌ معمول‌ خواهد گردید.

ما اینجاییم تا کمک کنیم

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ – ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵

منبع: Counseling Children

training school counselors to do family counseling

تببین اصول اصلاحی رفتار والدین در تربیت کودک در روانشناسی و علوم تربیتی ایران – دکتر یاسر دادخواه – دانلود

خروج از نسخه موبایل