نماد سایت مرکز مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج آنلاین

مرکز مشاوره شیراز

 

معرفی مرکز مشاوره شیراز

برترین و معتبرترین مرکز مشاوره در سطح ایران به همراه بهترین دکتر روانشناس و روانپزشک در مرکز مشاوره شیراز

مرکز مشاوره آنلاین مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مرکز مشاوره مشاوره تلفنی

 

 

 

 

 

 

معرفی مرکز مشاوره ازدواج شیراز

 

 

چگونه زندگی را عاشقانه کنیم؟

نیازهای هر فرد با فرد دیگرمتفاوت است و نباید افراد را برای نیازهایشان و یا کم یا زیاد بودن آنها توبیخ یا تشویق کرد .مثل این اس که کسی را برای رنگ مورد علاقه اش سرزنش کنیم.اصلا قابل توجیح نیست.

پس چگونه در کنار هم با این نیازهای گوناگون زندگی می کنیم؟
روانشناس حوزه روانشناسی خانم دکتر طاهری معتقد است: ما رفتارمان را براساس آنچه می خواهیم انجام دهیم انتخاب‌ می کنیم. چگونه انجام دادن آن بستگی به نوع دیدگاه افراد دارد و دیدگاه هر شخص با دیگران متفاوت است و رفع نیازهای هر کس با دیگران  متفاوت همراه است.
طبق این نظر رفتار هر شخص در هر زمان بهترین عمل او برای رفع نیازهای او است. شاید این تلاش موثر و مفید نباشد، ولی در عین حال او تلاش خود را کرده است.

پنج نیاز اساسی انسان بقا، عشق و احساس تعلق خاطر، قدرت، آزادی و نیاز به تفریح است.

۱- نیاز به بقا: شامل نیازهای جسمی مانند نیاز به غذا، آب، هوا ، پوشاک و امنیت  می‌شود.افرادی که فقط برای برطرف کردن نیازجنسی خود ویا نیاز به مسائل مالی در تکاپوی ازدواج هستند در این دسته قرار دارند.
۲- نیاز به عشق و تعلق خاطر: شامل افرادی می شود که پیوند عاطفی قوی با دیگر افراد دارند و افرادی که برای تشکیل خانواده ازدواج می کنند و تعلق را دوست دارند در این مجموع حساب می شوند.
۳- نیاز به قدرت: نیاز به قدرت فراوان ، ثروت، حکم فرمایی و موفقیت و نیاز به انجام کارها به نحو احسن. که شامل موفقیت، پیشرفت، افتخار، ارزشمندی و شکوفایی می‌شود. انسان‌ها دراول ازدواج با عشق و صمیمیت پیش می روند اما وقتی رابطه پیش می‌رود، مشاجره بر سر قدرت برای کنترل رابطه بیش‌ترمی شود. همیشه عشق کم باعث خراب شدن یک رابطه نمی شود بلکه آنچه باعث از بین رفتن یک رابطه می‌شود رقابت برسر قدرت در امور خانه است. جنگ برای قدرت در دو طرف، عشق را کمرنگ می کند و رابطه مشترک با شکست سختی روبرو می‌شود.

۴- نیاز به آزادی: انسان همیشه دوست دارد از بین گزینه های موجود انتخاب کند و این انتخاب را با آزادی عمل خود انجام دهد و از کنترل و فشار به دور باشد.انتخاب را برای انسان میسر می کند.

۵- تفریح یک نیاز اساسی است. این که رابطه ها بعد ازگذشت مدت زمانی سرد و کسل کننده می شوند این است که تفریح و لذت بردن از زندگی یک امر مهم تلقی نمی شود و به آن اهمیت داده نمی شود . هر کدام از طرفین به یک نییاز خود بیشتر اهمیت می دهد ،یکی به قدرت و دیگری به آزادی و در این میان ممکن است هر کس بخواهد نظر خود را تحمیل کند و این آغاز دعواهاست و تنها راه حل این موضوع گفتگو و سازش است .

برای داشتن احساس عشق ، راهکارهای زیر را به کار ببندید:
۱- خود را بشناسید و انواع نیازهای خود را تعیین کنید. ببینید کدام نیاز در دیدگاه شما پر رنگ تر و کدام نیاز در دیدگاه شما کمرنگ تر است .کدام نیاز برای شما در اولویت قرار دارد و با اولویت های طرف مقابل خود مقایسه کنید .آنها را بشناسید و درجه بندی کنید .این نیازها به زندگی شما جهت می دهد و باعث می شود دارای هدف های موثر بشوید.باید نیازهایتان را درست هدایت کنید تا به مسیر درست هدایت شوید.

۲-  نیازهای همسر آینده شما چیست؟ آیا با نیازهای شما در یک راستا است؟ آیا اولویت بندی هایتان یکسان یا مشابه است؟ باید سعی کنید نیازهای همسو داشته باشید تا خوشبختی به شما نزدیک شود.
ازدواج موفق چه ازدواجی است؟
اگر شما و همسرتان در نیازهای بقا، دوست داشتن و تفریح به هم شبیه باشید، بدانید انتخابی که کرده اید بسیار مناسب است و امکان موفقیت در ازدواج بیشتر است ولی اگر در نیاز به آزادی و قدرت با هم اختلاف نظر داشته باشید  کمتر با مشکلات روبرو می شوید.بدانید که بهترین وجه تناسب برای ازدواج، بالا بودن سطح نیاز به دوست داشتن و نیاز بقا هم حتما باید حداقل متوسط رو به بالا باشد و کمتر توجه به قدرت است . پس درانتخاب ایده ال خود با در نظر گرفتن نیازهای یکدیگر درست تصمیم بگیرید تا دچار اشتباه نشوید.

اگر انتخاب شده ما بسیار متفاوت بود چه کار کنیم؟
باید خود را در زندگی مشترک تصور کنید  .بدانید اگر در هر دو طرف نیاز به قدرت بالا باشد،دچار مشکل می شوند و هر دو سعی می کنند دیگری را به زمین بزد .اگر نیاز آزادی هر دو بالا باشد می خواهند فرار کنند از هر توضیحی پرهیز می کنند و دیگری را شماتت می کنند . بنابراین سعی نکنید همدیگر را از دور خارج کنید، بلکه با هم بودن را دوست داشته باشید و در مورد این مشکلات گفتگو کنید . در مورد کارهایی که از دستتان بر می آید حرف بزنید و از انتظاراتتان نیز سخن بگویید.اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید و صلح پیشه کنید همواره به یاد داشته باشید که باید در کنار هم باشید نه روبروی هم.

شما باید نشان دهید که به دنبال کنترل کردن رفتارهای همسرتان نیستید، بلکه می خواهید رفتار خودتان را درست کنید. نمی خواهید کاری کنید که همه کارهای او مثل شما بشود او باید خودش باشد ولی با توجه به نیازهای شما. می توانید زمانها را کنترل کنید یا گاهی به تعویق بیندازید تا نیازهای یکدیگر را بشناشید،این را از طریق گفتگو به نتیجه برسانید زیرا خوشبختی شما در گرو آن است.

 

فقط با یک تماس تلفنی از بهترین مشاوران ایران به صورت مشاوره حضوری در شیراز، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی

مشاوره آنلاین خانواده مرکز مشاوره ازدواج مشاوره ازدواج مشاوره خانواده مرکز مشاوره مشاوره تلفنی

 

معرفی بهترین مرکز مشاوره ازدواج شیراز

در زمینه های ازدواج، خانواده، مشکلات زناشویی، مشکلات قبل وبعد ازدواج و مشاوره زنان استفاده کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل