مشاوره خانواده تلفنی تهران یک فرصت استثنایی از کانون مشاوران ایران است که می توانید از مشکلات پیش آمده آگاهی پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ تماس حاصل کنید.

مقدمه

مشاوره تلفنی به طور فزاینده ای در عمل مدرن پزشکی رایج است که تا حدی به دلیل فناوری و راحتی و اخیراً به دلیل همه گیری COVID-19 هدایت می شود.

در حالی که اغلب در مراقبت های اولیه استفاده می شود ، مشاوره تلفنی در حال حاضر در کلینیک های سرپایی در مراقبت های ثانویه رایج است.

مشاوره تلفنی ممکن است به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار گیرد:

  • مشاوره های معمول (مراقبت های اولیه یا کلینیک های سرپایی)
  • تریاژ (به عنوان مثال برای تعیین فوریت ارجاع یا ارزیابی)
  • پیگیری (مثلاً برای بحث در مورد نتایج آزمایش)
  • مشاوره خارج از ساعت
  • مشاوره شخص ثالث با سایر متخصصان سلامت (مثلاً با یک پرستار در خانه مراقبت)
  • بررسی بیماری های مزمن
همچنین ممکن است به مجموعه فلش کارت OSCE ما علاقه مند شوید که حاوی بیش از ۲۰۰۰ فلش کارت است که معاینه بالینی ، رویه ها، مهارت های ارتباطی و تفسیر داده ها را پوشش می دهد .

شعبه غرب تهران

کلینیک شعبه سعادت آباد
سعادت آباد ضلع جنوب غربی چهارراه سرو، خیابان پاکنژاد، کوچه گلها، پ ۵، طبقه ۴

شعبه مرکز تهران

کلینیک شعبه مرکز تهران
شریعتی چهارراه قصر، خ ش قدوسی، پ ۱۵۶، واحد ۱

شعبه شمال تهران

map3
چیذر میدان ندا، جنب بانک دی، پلاک ۵۶، طبقه چهارم شرقی

مزایا و معایب مشاوره خانواده تلفنی رایگان تهران

مزایای

مزایای مشاوره تلفنی عبارتند از: ۱

  • کاهش اختلال در زندگی بیماران
  • انعطاف پذیری بیشتر برای بیماران شاغل
  • از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید
  • بهبود دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای بیماران خانه نشین یا ایزوله
  • کاهش نیازهای زیرساختی بیمارستانی

معایب

معایب مشاوره تلفنی عبارتند از: ۲

  • مشکل در ایجاد رابطه بیمار و پزشک (مثلاً نشان دادن همدلی و درک دشوارتر)
  • ارتباط ممکن است چالش‌برانگیزتر باشد (مثلاً بیماران کمتر به طور داوطلبانه در دستور کار پنهان شرکت می‌کنند؛ احتمال از دست دادن نشانه‌ها)
  • معاینه محدود
  • تعیین رضایت بیمار دشوار است
  • افزایش خستگی پزشک

لازم به یادآوری است که مشاوره تلفنی برای همه بیماران یا شرایط مناسب نیست. به عنوان مثال، بیماران مبتلا به کم شنوایی یا اختلال شناختی، ناتوانی یادگیری یا ضعف. استفاده از مشاوره تلفنی باید برای هر مورد به دقت در نظر گرفته شود. ۳

ایجاد رابطه

ایجاد رابطه بیمار و پزشک بسیار مهم است. بیماران ممکن است ملاقات با پزشک مسئول مراقبت از آنها را مفید بدانند. ممکن است بخواهید از مشاوره حضوری برای برقراری تماس و ایجاد ارتباط و پیگیری تلفنی بعدی استفاده کنید.


آماده شدن برای مشاوره

در حالی که ممکن است بیمار حضور نداشته باشد، اطمینان از یک محیط مناسب برای مشاوره به همان اندازه مهم است.

قبل از هرگونه مشاوره تلفنی، مطمئن شوید که در یک اتاق ساکت، بدون حواس پرتی، با دسترسی به پرونده پزشکی بیماران راحت هستید.

قبل از شروع تماس، با سابقه و داروهای بیمار آشنا شوید و نتایج آزمایشات، نامه ها و مشاوره های اخیر را مرور کنید.


شروع مشاوره خانواده تلفنی تهران

برداشت های اولیه قدرتمند هستند. یک معرفی خوب در هر مشاوره تلفنی بسیار مهم است.

  • خودتان را معرفی کنید
  • تایید هویت بیمار (نام و تاریخ تولد)
  • آیا بیمار آزاد است که صحبت کند؟
  • آنها می توانند شما را بشنوند؟
  • بررسی کنید چه کسی دیگری در تماس حضور دارد

ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که لازم باشد یک آمبولانس فوری ترتیب دهید (۹۹۹)، بنابراین، همیشه باید مکان فعلی بیمار را تأیید کنید ، زیرا ممکن است با آدرس ذکر شده در سوابق او متفاوت باشد.

برای جلوگیری از آسیب به بیمار یا دیگران، مشاوره تلفنی در زمانی که بیمار در حال رانندگی است انجام نشود .

رازداری و حفاظت

برای حفظ محرمانه بودن ، همیشه بررسی کنید که چه کسی در تماس حضور دارد و مطمئن شوید که بیمار می‌تواند صریح و صادقانه صحبت کند. به عنوان مثال، اگر بیمار در محل کار است، ممکن است مایل به افشای اطلاعات نباشد، که ممکن است از تشخیص و درمان دقیق جلوگیری کند.

از مسائل حفاظتی آگاه باشید ؛ ممکن است این موارد در پرونده بیمار علامت گذاری شود. اگر احساس می کنید بیمار تحت فشار است یا تحت فشار است، به جای آن یک قرار ملاقات حضوری ترتیب دهید. اگر در مورد سلامتی بیمار نگرانی دارید، باید این موضوع را با یک پزشک ارشد و خدمات حفاظتی در میان بگذارید.


جمع آوری اطلاعات

دقیقاً مانند مشاوره های حضوری، شما باید یک تاریخچه متمرکز داشته باشید و سعی کنید موارد زیر را ایجاد کنید:

  • علائم
  • جدول زمانی
  • تأثیر بر رفاه، شغل، فعالیت اجتماعی، روابط و رانندگی
  • پرچم های قرمز
  • ایده ها، نگرانی ها و انتظارات
  • مشاوره های قبلی در مورد این موضوع و تاثیر هر گونه مداخله

به یاد داشته باشید که از شیوه پرسش باز به بسته استفاده کنید. بسیاری از اطلاعات مورد نیاز را می توان در اولین “دقیقه طلایی” جمع آوری کرد. به بیمار زمان و فضایی برای صحبت، بدون وقفه بدهید و او را تشویق کنید تا نگرانی های خود را در میان بگذارد.

گوش دادن فعال ضروری است. برخلاف مشاوره های حضوری، نمی توانید به زبان بدن و نشانه های فیزیکی تکیه کنید. برای شناسایی نشانه های کلامی به لحن و محتوای گفتار گوش دهید. ۴

خلاصه کردن ، تکه تکه کردن و بررسی کردن ، و جملات همدلانه به بیمار کمک می کند احساس کند به آنها گوش داده و درک می شود.


معاینه بالینی

بزرگترین چالش مشاوره تلفنی معاینه بالینی است. در حالی که معاینه بالینی سنتی امکان پذیر نیست، با کمی تدبیر، از میزان اطلاعاتی که می توانید جمع آوری کنید شگفت زده خواهید شد.

بازرسی

بخش اول معاینه شامل تلاش برای ساختن تصویر ذهنی از بیمار است. بیشتر این اطلاعات از شرح حال و از گوش دادن به بیمار به دست می آید.

هنگام صحبت با شما چگونه صدا می کنند؟

  • آیا صدای آنها دردناک است؟
  • آیا آنها با جملات کامل صحبت می کنند؟
  • آیا آنها تنگی نفس دارند؟

سعی کنید به وضعیت عملکردی بیمار فکر کنید :

  • در طول مشاوره در خانه، محل کار، مدرسه یا جای دیگر بودند؟
  • آیا آنها قادر به انجام فعالیت های روزمره زندگی هستند؟

اگر بیمار علائم قابل مشاهده ای دارد (مثلاً راش)، می توانید از بیمار بخواهید که عکس بفرستد . به خاطر داشته باشید که برای ذخیره تصاویر رضایت کسب کنید و همیشه از یک پلت فرم امن و تایید شده استفاده کنید.

مشاهدات

در صورت امکان باید سعی کنید مشاهدات بیماران را بررسی کنید. بسیاری از بیماران به کاف فشار خون، دماسنج و پالس اکسی متر دسترسی دارند. اگر بیمار دیابتی باشد، ممکن است بتواند قند و کتون خون را بررسی کند.

به یاد داشته باشید، می توانید از آنها بخواهید به صورت دستی نبض خود را ثبت کنند و از یکی از بستگان خود بخواهید تعداد تعداد تنفس را بشمارند.

ممکن است بخواهید برای دریافت مشاهدات به یک مشاوره ویدیویی تبدیل کنید.

نکته : بسیاری از مردم ساعت‌های هوشمندی دارند که می‌توانند مشاهدات اولیه را ثبت کنند. با این حال، مراقب تجهیزات غیرپزشکی باشید زیرا ممکن است نتایج قابل اعتماد نباشد.

معاینهی جسمی

اگرچه چالش برانگیز است، ممکن است بتوانید از بیمار بخواهید که مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای ارزیابی عملکرد و دامنه حرکت دنبال کند. این به ویژه برای مشکلات اسکلتی عضلانی مفید است .

به عنوان مثال، اگر بیمار مشکل شانه داشته باشد:

  • « دست‌هایتان را پشت سر/پشت قرار دهید» – آیا حرکت محدود است؟
  • ” بازوی خود را به طرف بیرون ببرید” – آیا قوس دردناکی دارند؟

ممکن است بخواهید برای ارزیابی دقیق تر به مشاوره ویدیویی تبدیل شوید.

معاینه وضعیت روانی

مشکلات سلامت روان رایج است و مشاوره تلفنی ابزار مفیدی برای دسترسی به بیمارانی است که ممکن است تمایلی به حضور چهره به چهره نداشته باشند.

در حالی که ممکن است نتوانید در مورد ظاهر بیمار اظهار نظر کنید، تمام جنبه های دیگر معاینه وضعیت روانی از طریق مشاوره تلفنی امکان پذیر است.

سعی کنید در مورد هر یک از موارد زیر نظر دهید:

  • رفتار – اخلاق
  • سخن، گفتار
  • خلق و خو و تاثیر
  • فکر
  • ادراکات
  • شناخت
  • بینش، بصیرت، درون بینی

برای اطلاعات بیشتر به راهنمای Geeky Medics OSCE برای معاینه وضعیت روانی مراجعه کنید .


تصمیم گیری و تصمیم گیری

هنگامی که اطلاعات کافی از تاریخچه و معاینه جمع آوری کردید، باید یک برنامه مدیریتی تدوین کنید .

ابتدا باید تعیین کنید که آیا بیمار به شدت ناخوشایند است یا خیر . این بیماران باید برای تعیین مناسب ترین حالت، ارزیابی ریسک شوند:

  • بخش اورژانس (این ممکن است به آمبولانس نیاز داشته باشد)
  • مراقبت های سرپایی
  • بررسی حضوری (همان روز در کلینیک یا ویزیت منزل)
  • درمان در جامعه با شبکه ایمنی

درمان در جامعه شامل خودمراقبتی، داروها، یا درمان توسط سایر متخصصان بهداشتی مناسب (مثلاً تیم سلامت روان جامعه، دندانپزشک، داروساز، پرستار منطقه، فیزیوتراپیست یا تجویز کننده اجتماعی) است.

برای بیمارانی که نیازی به بررسی یا درمان در همان روز ندارند، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری مانند:

  • «مواظب باشید و منتظر باشید»، با شبکه ایمنی
  • ارجاع به خدمات تخصصی (فوری یا معمولی)
  • بررسی روتین رو در رو برای بررسی بیشتر

با مشاوره تلفنی مکرر در مورد همان موضوع مراقب باشید . اگر این سومین مشاوره است و با مشاوره های قبلی مشکل حل نشده است، این باید شما را به فکر یک نوع مشاوره جایگزین بیاندازد.

توری ایمنی

مانند هر برخورد بالینی، یک شبکه ایمنی قوی باید ارائه شود. این باید شامل موارد زیر باشد:

  • مسیر و جدول زمانی مورد انتظار برای بهبودی
  • علائم پرچم قرمز که باعث بررسی سریع می شود
  • بازه زمانی برای بررسی (مثلاً ” اگر در X روز بهتر نشد “)

شما باید شبکه ایمنی خود را به وضوح در یادداشت های بیمار ثبت کنید.

مثال

کمردرد شما باید با مسکن و ورزش در عرض ۲ تا ۴ هفته شروع به بهبود کند، اگر درد در این مدت بهبود نیافت لطفا یک قرار ملاقات دیگر رزرو کنید. اگر دچار ضعف یا بی‌حسی پا، بی‌اختیاری یا تغییر در عملکرد روده یا مثانه شدید، لطفاً به بخش اورژانس مراجعه کنید زیرا ممکن است سندرم دم اسبی باشد که نیاز به ارزیابی فوری دارد.

References

  1. Royal College of Physicians, Outpatients: the future – adding value through sustainability, RCP 2018. Available from: [LINK]
  2. Ambrose, L. Remote consulting: recognising the cognitive load, British Journal of General Practice 2020; 70 (695): 295. Available from: [LINK]