مشاوره تلفنی چیست و در چه زمنیه ای می تواند کمک کند؟ خدمات برتر در زمینه های خانواده، ازدواج، روانشناسی، تحصیلی و فردی را تجربه کنید.  ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ مشاوره تلفنی فوری دریافت کنید..

مشاوره

۱٫ مشورت دو یا چند متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد تشخیص یا درمان در یک مورد خاص .
۲٫ ارائه مشاوره و مشاوره تخصصی توسط فردی با دانش تخصصی به عنوان مشاور آماری با اعضای تیم مراقبت های بهداشتی در خصوص طراحی مطالعه .
۳٫ در طبقه‌بندی مداخلات پرستاری ، مداخله پرستاری به عنوان استفاده از دانش تخصصی برای کار با کسانی که در حل مشکل کمک می‌جویند تا افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها یا سازمان‌ها را قادر به دستیابی به اهداف مشخص شده تعریف کنند .
ارائه مشاوره-ارتباط خدمات روانپزشکیبه درخواست یک متخصص بهداشتی دیگر ، اغلب برای بیماران جسمی بیمار در یکبیمارستان غیر روانپزشکی .
مشاوره تلفنی در طبقه بندی مداخلات پرستاری ،یک مداخله پرستاری است که به عنوان برانگیختن نگرانی های بیمار ، گوش دادن، و ارائه پشتیبانی، اطلاعات یا آموزش در پاسخ به نگرانی های اعلام شده بیمار از طریق تلفن تعریف می شود.

 

از چه طریقی مشاوره تلفنی حرف ای دریافت کنیم؟

مشاوره تخصصی تلفنی زمینه های :

  • خانواده
  • پیش از دواج و آشنایی
  • دوستی
  • طلاق
  • خیانت
  • کودک
  • نوجوان
  • تربیتی
  • فردی
  • تحصیلی 
  • شغلی
  • افسردگی
  • وسواس
  • فوبیا و ترس
  • موفقیت
  • انگیزش
  • مهارت ارتباطی

همین الان با شماره های مراکز مشاوره برتر ایران تماس حاصل کنید:

چه چیزی میخواهید بدانید

  • بررسی کنید که بیمار بتواند شما را بشنود و درک کند و در مکان مناسبی برای صحبت باشد

  • در غیاب نشانه های دیگر، لحن و محتوای گفتار مهم است

  • با درخواست از بیمار برای توصیف علائمی مانند تنفس و علائم حیاتی و بثورات، اطلاعاتی را از معاینه فیزیکی غیرمستقیم به دست آورید.

  • یک شبکه ایمنی قوی ارائه دهید و به یاد داشته باشید که ممکن است نیاز به مشاوره حضوری یا بازدید از منزل باشد

بیش از یک چهارم از تعاملات بیمار و پزشک از طریق تلفن در محیط هایی مانند پزشکی داخلی ایالات متحده و مراقبت های اولیه بریتانیا رخ می دهد. ۱ مشاوره تلفنی پتانسیل بهبود دسترسی، راحتی و انتخاب را دارد و رایج ترین جایگزین برای مشاوره حضوری است. ۲ مطالعات مقایسه ای نشان می دهد که بیماران از هر دو نوع مشاوره به یک اندازه رضایت دارند. ۳ ۴ ۵ با این حال، کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده کنترل‌شده و مطالعات سری‌های زمانی نشان می‌دهند که مشاوره تلفنی لزوماً بار کاری را برای پزشکان کاهش نمی‌دهد. ۵ ۶

مواقعی وجود دارد که ممکن است نامناسب باشند. فقدان نشانه های بصری و ناتوانی در معاینه بیمار از معایب کلیدی هستند که نیاز به بررسی دقیق ایمن و مؤثر بودن مشاوره تلفنی دارد. ۳ ۷ مشاوره تلفنی معمولاً بر روی ارائه علائم تمرکز دارد و بیماران اغلب به طور جامع ارزیابی نمی شوند. ۸ بررسی اخیر کاکرین بر فقدان آموزش در زمینه صلاحیت‌های مشاوره تلفنی تأکید می‌کند و ممیزی‌ها نشان می‌دهد که تغییرات غیرقابل توجیهی در رفتار پزشکان در تلفن وجود دارد. ۸ ۹بر اساس بهترین شواهد موجود (گاهی اوقات نظر متخصص)، ما رویکردی را برای مشاوره تلفنی در مراقبت‌های اولیه ارائه می‌کنیم که تا حد زیادی برای سایر تنظیمات مانند کلینیک‌های سرپایی قابل استفاده است. مقاله تکمیلی بعدی یک رویکرد پیشنهادی برای مشاوره ویدیویی ارائه خواهد کرد.

ارائه مراقبت های بالینی از طریق تلفن هنوز تا حدودی بحث برانگیز است. چه شواهدی برای روشن شدن نقش بالقوه آن وجود دارد و چگونه می توان کیفیت و ایمنی مراقبت را تضمین کرد؟

از زمان اختراع آن در سال ۱۸۷۶، تلفن به عنوان ابزاری برای ارائه خدمات بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است: اولین تماس تلفنی ضبط شده الکساندر گراهام بل برای کمک پزشکی پس از ریختن اسید سولفوریک روی خود بود. در دهه ۱۹۷۰، علاقه مندان بالینی تلفن را به عنوان بخشی از تجهیزات پزشکی استاندارد به اندازه گوشی پزشکی توصیف می کردند. با این حال، علیرغم استفاده گسترده از تلفن در زندگی روزمره و طیف وسیعی از مزایای احتمالی تلفن در برخوردهای پزشکی، نقش آنها در عمل پزشکی، برای بسیاری از پزشکان، بسیار بحث برانگیز است. w2 هدف ما خلاصه کردن شواهد ارزیابی نقش تلفن در کمک به ارائه مراقبت های بالینی با در نظر گرفتن سه مورد از متداول ترین سؤالات است:

  • ارائه مراقبت از طریق تلفن برای اعضای عمومی و متخصصان مراقبت های بهداشتی چقدر قابل قبول است؟
  • زمینه مشاوره های تسهیل شده از طریق تلفن در مدیریت اختلالات حاد و مزمن چیست؟
  • چگونه می توان از کیفیت و ایمنی مشاوره تلفنی اطمینان حاصل کرد؟

خلاصه نکات

  • سرعت، دسترسی بهتر، راحتی بیماران و صرفه جویی در هزینه ها از مزایای اصلی مشاوره تلفنی است.
  • رضایت عمومی از مشاوره تلفنی بالا است و بیماران به طور فزاینده ای مایل به داشتن این گزینه هستند
  • شور و شوق حرفه ای ها با نگرانی در مورد خطرات پزشکی و پزشکی کاهش می یابد
  • تماس های تلفنی با مشاوره های چهره به چهره در تسهیل مداخلات ارتقای سلامت، در تریاژ، و در ارتقاء دسترسی و ارائه مراقبت های بهداشتی معمول به افراد مبتلا به اختلالات مزمن قابل مقایسه است.
  • آموزش کارکنان، پروتکل‌هایی برای مدیریت سناریوهای رایج، زمان اختصاص داده شده برای تماس‌های تلفنی، مستندسازی کلیه مشاوره‌ها، و آستانه پایین برای سازماندهی مشاوره حضوری ممکن است به اطمینان از کیفیت و ایمنی مشاوره‌های تلفنی کمک کند.
قابل اعتماد و متخصص:

منابع و معیارهای انتخاب

ما از روش‌های جستجوی سیستماتیک تثبیت‌شده برای شناسایی مطالعات تحقیقاتی اصلی و بررسی‌های سیستماتیک برای ارزیابی نقش ارتباطات تلفنی به عنوان ابزاری برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی استفاده کردیم. در گزارش در مورد اثربخشی مراقبت تلفنی، ما عمدتاً به شواهد حاصل از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده و کنترل‌شده قبل و بعد از مطالعات تکیه می‌کنیم. جزئیات کامل استراتژی جستجو از سوی نویسندگان در دسترس است، اما در اصل این جستجو شامل جستجوی Medline از سال ۱۹۷۴ (زمانی که “تلفن” برای اولین بار به عنوان یک اصطلاح فهرست معرفی شد) تا ۲۰۰۲ و کتابخانه کاکرین بود. ما کتابشناسی مقالات شناسایی شده را برای شناسایی مطالب اضافی جستجو کردیم.

قابل اعتماد و متخصص:

نگرش به مشاوره تلفنی

عمومی

چندین مطالعه نشان داده است که مردم می خواهند بتوانند با پزشک خود از طریق تلفن مشورت کنند و از این شیوه ارتباطی بسیار راضی هستند. ۱ w3 w4 مزایای ذکر شده شامل انتظار کمتر، کاهش زمان و هزینه سفر، و امکان افزایش دفعات تماس است. مشاوره تلفنی مخصوصاً توسط افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند و کسانی که شرایط سلامتی یا اجتماعی آنها بازدید از جراحی یا بیمارستان را دشوار می کند، ارزشمند است. در یک مطالعه، یک سوم افرادی که موفق به مشاوره تلفنی با پزشک بودند، در غیر این صورت به بخش اورژانس مراجعه می کردند. ۲

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی

اکنون چندین مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از پزشکان به راحتی و انعطاف‌پذیری ارائه‌شده از طریق تلفن نیز اهمیت می‌دهند، به ویژه به این دلیل که این تماس‌ها ممکن است پیگیری منظم را تسهیل کند و در برخی موارد، نیاز به بازدیدهای خانگی را از بین ببرد. با این حال، پزشکان از ارائه مراقبت های تلفنی نیز احتیاط می کنند و این ناراحتی عمدتاً با آگاهی از خطرات بالقوه از دست دادن یک بیماری جدی تقویت می شود. ۳ w5 بسیاری از پزشکان نیز با اشاره به نگرانی هایی مانند عدم وجود نشانه های بصری و ناتوانی در تأیید تشخیص با معاینه، از برقراری ارتباط تلفنی ابراز نارضایتی می کنند. w6 سایر معایب بیان شده عبارتند از عدم امکان استفاده از لمس به عنوان کمک ارتباطی، رسمی بودن و ناشناس بودن نسبی.

قابل اعتماد و متخصص:

محدوده مراقبت تلفنی

تلفن ها برای دسترسی به طیف وسیعی از مراقبت های بهداشتی، از ارائه مراقبت های معمول و اورژانس تا دریافت نسخه های تکراری و نتایج تحقیقات آزمایشگاهی و تسهیل مداخلات ارتقای سلامت استفاده می شوند. مداخلات از انتقال ساده اطلاعات به آموزش و در بسیاری از موارد، تصمیمات مدیریتی پیچیده (جعبهرا(جعبهB1B1). w7-w11

جعبه ۱

نمونه هایی از ارائه موثر مراقبت های بهداشتی از طریق تلفن

  • مدیریت عفونت های دستگاه ادراری در زنان ۱۰
  • نظارت بر مراقبت و پیگیری افسردگی ۱۴
  • مدیریت دیابت ۱۵ ، ۱۶
  • مشاوره ترک سیگار ۶ و ۷
  • پیگیری بعد از پروستاتکتومی ترانس مجرای ۱۷
قابل اعتماد و متخصص:

بهبود دسترسی

تریاژ

به عنوان پاسخ اولیه به ایجاد علائم جدید، بسیاری از مردم فرصت دریافت مشاوره تخصصی از طریق تلفن را ارزشمند می دانند. w12 چندین کشور با ارائه خدمات تلفنی تحت رهبری پرستار یا پزشک با هدف بهبود سرعت دسترسی به توصیه‌های پزشکی قابل اعتماد (به عنوان مثال NHS Direct در انگلستان) به این نیاز پاسخ داده‌اند و بسیاری از مراکز عمومی و برخی بیمارستان‌ها اکنون خدمات خود را ارائه می‌دهند. بیماران فرصتی برای مشاوره تلفنی w12-w15 شواهد در مورد تأثیر کلی و اثربخشی (هزینه) این خدمات محدود است، اگرچه برخی مطالعات نشان می‌دهند که ارائه دسترسی به تلفن می‌تواند استفاده از منابع مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهد. ۴ w16-w18

قرارهای از دست رفته

قرارهای از دست رفته بیش از ۵٪ از تمام مشاوره ها در عمل عمومی را تشکیل می دهد. نشان داده شده است که یادآوری های تلفنی w19 به طور قابل توجهی حضور کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را بهبود می بخشد. w20-w27 یک مطالعه همچنین نشان داد که تایید یک قرار ملاقات از طریق تلفن توسط بیمار به طور قابل توجهی باعث کاهش نسبت ملاقات های از دست رفته شده است. w28

مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه

تماس‌های تلفنی می‌تواند جذب برنامه‌های پیشگیرانه مختلف مانند واکسیناسیون آنفولانزا و ایمن‌سازی دوران کودکی، مشاوره برای ترک سیگار، و تماس تلفنی با افرادی را افزایش دهد که در غیر این صورت مشارکت در مداخلات ارتقای سلامت دشوار است. ۵ – ۷ w24 w29-w35 همه مداخلات تلفنی دسترسی را افزایش نمی دهند. نمونه هایی از مداخلات با موفقیت نهایی یا بدون موفقیت شامل یادآوری برای حضور در ماموگرافی معمول و غربالگری سایر سرطان ها و فشار خون است. ۸ w36-w38

دسترسی به نتایج

معمولاً از تلفن به عنوان وسیله ای برای اطلاع رسانی به مردم در مورد نتایج آزمایشات تشخیصی (مثلاً نتایج آزمایش اسمیر دهانه رحم) استفاده می شود. w39 با این حال، افراد در روش‌های ترجیحی خود برای اطلاع از نتایج متفاوت هستند، و ترجیحات ممکن است بسته به یافته‌های تحقیقات تغییر کند. w39 w40

قابل اعتماد و متخصص:

مدیریت مبتنی بر تلفن

تلفن ها چندین مزیت دیگر نیز دارند. برخی از مثال‌ها عبارتند از ادغام آسان مراقبت بین متخصصان مختلف مراقبت‌های بهداشتی (یک تماس می‌تواند در یک مشاوره از یک متخصص به دیگری ارجاع شود)، جامعیت (برای مثال از طریق تماس‌های کنفرانس)، و امکان افزایش تداوم مراقبت. ۹

شرایط حاد

مدیریت تلفنی ممکن است برای بسیاری از اختلالات حاد مناسب باشد – به عنوان مثال، عفونت های دستگاه تنفسی، مشکلات اسکلتی عضلانی مانند کمردرد، و علائم رایج مانند سردرد و تب. w41 w42 با این حال، تنها چند مطالعه به طور رسمی مناسب بودن مدیریت مبتنی بر تلفن را برای اختلالات حاد فردی ارزیابی کرده اند. در مواردی که چنین مطالعاتی انجام شده است، مراقبت مبتنی بر تلفن ایمن و مقرون به صرفه نشان داده شده است – به عنوان مثال، در مدیریت سیستیت حاد بدون عارضه در زنان. ۱۰ w43

شرایط مزمن

نشان داده شده است که مدیریت استاندارد کیس تلفن در ماه های اولیه پس از پذیرش برای نارسایی قلبی، نرخ پذیرش مجدد و هزینه های مراقبت های بهداشتی را در مقایسه با مدل های معمول مراقبت کاهش می دهد و با سایر رویکردهای مدیریت بیماری قابل مقایسه است. ۱۱ مداخلات تلفنی، به ویژه با استفاده از رویکرد مشاوره درمانی به جای نظارت بر علائم، برای بهبود وضعیت عملکردی افراد مبتلا به لوپوس اریتماتوز سیستمیک موثر است. ۱۲

محققان سلامت روان به مزایای روانی احتمالی ارتباط از طریق تلفن اشاره کرده اند. w44 w45 برای مثال، یک فرد می‌تواند بدون استرس، هزینه یا تعهد زمانی تماس چهره به چهره شرکت کند، سؤال بپرسد و پشتیبانی دریافت کند. درمان شناختی رفتاری که از طریق تلفن برای درمان علائم افسردگی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس انجام می شود، به طور قابل توجهی تبعیت از درمان و نتایج بالینی را بهبود بخشید. ۱۳ مدیریت و پیگیری مراقبت از طریق تلفن افراد مبتلا به افسردگی نتایج را با هزینه اندک بهبود می بخشد. ۱۴ w46

چندین مطالعه اثرات مفیدی را در مدیریت افراد مبتلا به دیابت با استفاده از ارتباطات تلفنی خودکار یا رایانه ای یافته اند. ۱۵ ، ۱۶ w47 w48 پشتیبانی تلفنی همچنین تبعیت از درمان دارویی و دستورالعمل‌های مراقبت از پا و توصیه‌های رفتاری را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ افزایش داد. w47 w49 نمونه‌های موفق دیگر استفاده از تلفن عبارتند از: مدیریت ضد انعقاد، اندازه‌گیری سلامت، و مصرف داروی گزارش شده توسط بیمار در آسم. w50-w52

قابل اعتماد و متخصص:

پیگیری تلفنی

بهترین حوزه مورد بررسی، پیگیری تلفنی انواع اختلالات حاد و مزمن است. w53-w56 مشاوره تلفنی ممکن است به عنوان یک برنامه افزودنی یا جایگزین برای مراقبت های سنتی بستری و سرپایی یا بازدیدهای عمومی استفاده شود. با روندهای ثابت شده به سمت کاهش مدت اقامت در بستری و افزایش استفاده از ارزیابی های پیگیری سرپایی، پیگیری تلفنی ممکن است جایگزین جذابی برای بررسی چهره به چهره باشد. برای بسیاری از بیماری ها، هیچ روش قابل اعتمادی نمی تواند بیمارانی را که نیاز به پیگیری کامل دارند، کسانی که فقط به مشاوره نیاز دارند و کسانی که پس از ترخیص از بیمارستان نیازی به مداخله ندارند را شناسایی کند. غربالگری تلفنی می تواند ابزار ارزشمندی برای شناسایی بیمارانی باشد که نیاز به بررسی چهره به چهره دارند، همانطور که در مطالعه روی بیماران پس از پروستاتکتومی از طریق مجرای ادرار نشان داده شده است. ۱۷چنین غربالگری بیمارانی را که نیاز به بررسی سرپایی دارند شناسایی می کند و امکان می دهد تا منابع را برای این گروه از بیماران هدف قرار دهند. مدیریت پس از عمل از طریق تلفن برای کودکانی که تحت عمل آدنوتونسیلکتومی قرار گرفته اند نیز ایمن، مقرون به صرفه و قابل قبول برای والدین است. ۱۸

یک پیگیری معمول تلفنی (توسط یک پرستار یا داروساز، به عنوان مثال w57 ) بیمارانی که از بیمارستان یا بخش اورژانس ترخیص می شوند، فرصتی برای ارائه مشاوره بیشتر، تقویت آموزش بهداشت، و ارزیابی پایبندی و برای برخی از بیماران، به ارائه پل عاطفی بین بیمارستان و خانه w58-w60 چنین مشاوره هایی می تواند منجر به رعایت بهتر دستورالعمل ها، بهبود رضایت بیمار، کاهش قرار ملاقات های از دست رفته و کاهش تعداد مراجعات مجدد به بخش اورژانس شود. ۱۶ ، ۱۹ w61 جالب است که چنین بررسی‌هایی ممکن است درد و استفاده از مسکن‌ها را نیز کاهش دهند. ۲۰

چندین مزیت بالقوه نیز برای بیمارستان ها وجود دارد. w62 تماس تلفنی با بیماران پس از ترخیص می‌تواند فرصتی برای بازخورد مفید در مورد کیفیت مراقبت‌های ارائه‌شده فراهم کند، وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی به بیماران از تحقیقات باشد، و همچنین بررسی کند که بیماران هر توصیه‌ای را که ممکن است داده شده را درک کنند. w63

پیگیری تلفنی در بسیاری از زمینه‌های دیگر مثبت ارزیابی شده است. به عنوان مثال می توان به پیگیری بعد از کوله سیستکتومی لاپاراسکوپیک، پس از جراحی قلب و در انکولوژی اشاره کرد. ۲۱ w64-67

در سال ۱۹۹۰، یک کارآزمایی تصادفی شده در یک کلینیک سرپایی، تماس‌های تلفنی را که توسط پزشکان آغاز شده بود، جایگزین برخی از ویزیت‌های کلینیک برای بیماران مسن‌تر مبتلا به بیماری‌های مزمن کرد، به‌عنوان راهی برای طولانی‌تر کردن زمان بین ملاقات‌های پیگیری چهره به چهره. مداخله هزینه ها و استفاده از منابع را کاهش داد، بدون اینکه اثر مخربی بر نتایج اندازه گیری شده سلامتی داشته باشد. با این حال، هنگامی که مطالعه چند سال بعد در سایر تنظیمات تکرار شد، مراقبت تلفنی هیچ تاثیری بر میزان پذیرش، تعداد کل ویزیت‌های کلینیک، آزمایش‌های آزمایشگاهی یا رادیولوژیکی درخواستی، یا مرگ و میر نداشت. ۲۲بنابراین، به جای ارائه یک ابزار جایگزین برای حفظ ارتباط با بیماران، قرارهای تلفنی صرفاً به یک سرویس اضافی تبدیل شد و بسیاری از مردم ابراز نگرانی کرده‌اند که استراتژی‌های ملی برای ارائه مراقبت‌های مبتنی بر تلفن (مانند NHS Direct) ممکن است کمی بیشتر از یک حالت اضافی باشد. ارائه خدمات w18 این دو مطالعه نشان می‌دهند که ما چقدر باید در مورد مناسب بودن و روش ارائه مراقبت تلفنی برای هر اختلال و محیط بدانیم.

قابل اعتماد و متخصص:

تضمین کیفیت و ایمنی

سازمان و مستندسازی

برای اطمینان از یک مشاوره تلفنی خوب، تیم افرادی که ممکن است در پاسخگویی به تماس تلفنی مشارکت داشته باشند باید به طور مناسب آموزش ببینند. w68-w70 باید یک سیستم واضح تریاژ وجود داشته باشد و هر یک از اعضای تیم باید تعاملات خود را با بیماران مستند کند. مطالعات نشان می دهد که مستندات مشاوره تلفنی به ویژه ضعیف است و تنها حدود نیمی از تماس ها ضبط شده است. جعبه w71 w72راجعبه B2B2یک چارچوب پیشنهادی برای ثبت تعامل ارائه می دهد. یک فرم مشاوره تلفنی استاندارد مفید خواهد بود و می تواند برای رفع نیازهای فردی تخصص های مختلف ایجاد شود.

جعبه ۲

روش پیشنهادی برای مشاوره تلفنی

  • فوراً به تلفن پاسخ دهید
  • نام خود را بیان کنید
  • نام و شماره تلفن تماس گیرنده را دریافت کنید (در صورتی که بیمار مجبور باشد توسط یکی دیگر از اعضای تیم تماس بگیرد یا تماس قطع شود)
  • مستقیماً با فردی که مشکل دارد صحبت کنید
  • تاریخ و ساعت تماس را ثبت کنید
  • نام، جنس و سن فرد را یادداشت کنید (در صورت وجود پرونده پزشکی دریافت کنید)
  • یک تاریخچه دقیق و ساختار یافته بگیرید
  • ارائه مشاوره در مورد درمان یا وضعیت
  • در مورد پیگیری و زمان تماس با پزشک (به عنوان مثال، بدتر شدن علائم با وجود درمان، عدم بهبود علائم در عرض یک هفته، شروع علائم جدید) توصیه کنید.
  • نکات اصلی مطرح شده را خلاصه کنید
  • از تماس گیرنده بخواهید توصیه های داده شده را تکرار کند (چند بار در طول مشاوره)
  • بپرسید که آیا آن شخص سؤال یا نگرانی برجسته ای دارد
  • اجازه دهید تماس گیرنده ابتدا ارتباط خود را قطع کند

بسیاری از مطب های عمومی و بیمارستان ها اکنون زمان هایی را برای مشاوره با پزشک یا پرستار اختصاص می دهند. استفاده از رویکردی که به موجب آن یک پرستار یا یک دستیار مراقبت بهداشتی در ابتدا تماس‌ها را با گزینه «قرار ملاقات تلفنی تماس تلفنی» بررسی می‌کند، ممکن است بسیار مناسب باشد. w69 سازماندهی خوب مراقبت، پزشک را قادر می‌سازد تا توجه مناسبی به تماس‌گیرنده داشته باشد، بدون اینکه توسط تکالیف یا تماس‌های دیگر قطع شود. w6 w73

مناسب بودن و ایمنی

یک نگرانی کلیدی در هر مشاوره تلفنی ارزیابی مناسب بودن یا نبودن مدیریت تلفنی است. این سوال ممکن است نیاز به بررسی مجدد در چندین نوبت در طول مشاوره داشته باشد و باید با ملاحظاتی مانند تشخیص موثر، شدت علائم و ترجیح بیمار هدایت شود. در یک مشاوره تلفنی خوب، فرد اطلاعاتی را دریافت می کند که به او اجازه می دهد تا یک اختلال را در خانه مدیریت کند و بفهمد چه زمانی باید به دنبال مشاوره بیشتر باشد. استفاده از پروتکل های مکتوب یا استانداردهای مورد توافق، و همچنین پیروی از راهنمایی های اتحادیه های دفاعی، می تواند به کاهش خطر مسئولیت کمک کند. ۲۳ کیفیت و ایمنی باید از نزدیک تحت نظارت و ارزیابی قرار گیرد، مثلاً با ضبط تماس ها (با رضایت بیمار). w74

منابع آموزشی اضافی

بالاس EA، Jaffrey F، Kuperman GJ، Boren SA، Brown GD، Pinciroli F، و همکاران. ارتباط الکترونیکی با بیماران: ارزیابی فناوری پزشکی از راه دور. جاما ۱۹۹۷؛ ۲۷۸:۱۵۲-۹

Hopton J, Hogg R, McKee I. گزارش های بیماران از تماس با پزشک خارج از ساعات کاری: مطالعه کیفی در یک عمل عمومی. BMJ ۱۹۹۶؛ ۳۱۳: ۹۹۱-۴

کاتز اچ پی. تریاژ پزشکی تلفنی و آموزش برای مراقبت های اولیه . فیلادلفیا، PA: FA دیویس، ۲۰۰۱

Kosower E, Inkelis S, Seidel J. Telephone TALK: ابزاری برای آموزش/ارزیابی برای آموزش پزشکی. J Biocommun ۱۹۹۶؛ ۲۳:۲۲-۶

اطلاعات برای بیماران

NHS مستقیم. چگونه از خدمات تلفن استفاده می کنید؟ (دسترسی در ۷ فوریه ۲۰۰۳)

کسب مهارت ها

علیرغم پیشرفت‌هایی که در روش‌های تشخیصی صورت گرفته است، استخراج شرح حال بیمار همچنان مهم‌ترین بخش فرآیند تشخیصی است. در شرایط جدید، تشخیص نهایی پس از گرفتن شرح حال در سه چهارم موارد قابل دستیابی است. از سوی دیگر، پیام های بصری و ارتباطات غیرکلامی تا ۵۵ درصد از تأثیر را در مشاوره حضوری تشکیل می دهند. w75 این نشان دهنده اهمیت مهارت های ارتباطی در مشاوره تلفنی است. به عنوان یک قاعده، یک مشاوره تلفنی کافی برای مشکل شناسایی شده طولی قابل مقایسه با مشاوره حضوری برای همان مشکل خواهد داشت. یک بررسی اخیر در BMJ مهارت های ارتباطی کلیدی را برای مشاوره چهره به چهره و نحوه کسب آنها توضیح داد. ۲۴بیشتر این مهارت ها عمومی هستند و به همان اندازه برای مشاوره تلفنی قابل استفاده هستند (جعبهرا(جعبهB3B3).

جعبه ۳

کسب مهارت های ارتباط تلفنی

آموزش مهارت های مشاوره تلفنی باید بر روی آن متمرکز شود

  • گوش دادن فعال و گرفتن تاریخچه دقیق
  • شفاف سازی و بازنویسی مکرر (برای اطمینان از اینکه پیام ها در هر دو جهت ارسال شده اند)
  • گرفتن نشانه ها (مانند سرعت، مکث، تغییر در لحن صدا)
  • ارائه فرصت هایی برای پرسیدن سوال
  • ارائه آموزش به بیمار
  • مستندات

از آنجایی که ارزیابی صرفاً بر اساس تاریخ است و نمی توان برنامه مدیریتی را با نشانه های غیرکلامی تقویت کرد، سیستماتیک بودن در پوشش همه موضوعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قابل اعتماد و متخصص:

با نگاه به آینده

فن آوری جدید به برخی از محدودیت های قبلی ارائه مراقبت های مبتنی بر تلفن غلبه کرده است. مثلا:

  • برقراری تماس با افرادی که در خانه یا محل کار در دسترس نیستند با استفاده از تلفن همراه، منشی تلفنی، سیستم‌های کامپیوتری متصل به تلفن و پیام‌های متنی w76 تسهیل شده است.
  • دریافت نشانه های بصری توسط تلفن های ویدیویی w77 کمک می کند
  • معاینات مختلفی را می توان با ابزار الکترونیکی در خانه انجام داد (به عنوان مثال دما، فشار خون، نبض، گلوکز سرم، نوار قلب و صداهای ریه). w78 w79

با این حال، نمی توان بر برخی محدودیت ها غلبه کرد. به عنوان مثال، ممکن است در برخی موارد یک معاینه فیزیکی دقیق نشان داده شود.

افزایش استفاده از تلفن در مراقبت‌های بهداشتی تنها یکی از طیفی از پیشرفت‌ها در فناوری اطلاعات را نشان می‌دهد که احتمالاً روش ارائه مراقبت‌های بالینی را در آینده تغییر می‌دهد. برنامه‌های درسی پزشکی در مقطع کارشناسی و طرح‌های آموزشی تخصصی اختصاص داده شده به موضوع ارتباطات باید به‌طور مناسب برای آماده‌سازی پزشکان برای فرصت‌ها و چالش‌های ارائه‌شده توسط فناوری‌های جدید در زمینه ارتباطات انسانی، تطبیق داده شوند. اطلاع رسانی به مردم در مورد نحوه و زمان استفاده از این خدمات به همان اندازه مهم است. ۲۵

را

جانر/فتونیکا
شکل

یکی از رایج ترین دلایل تماس با یک متخصص مراقبت های بهداشتی، مشاوره در مورد یک کودک بیمار است

قابل اعتماد و متخصص:

مواد تکمیلی

[اضافی: مراجع اضافی]

برای مشاهده اینجا را کلیک کنید.
قابل اعتماد و متخصص:

قدردانی

ما از جان جی‌آر هوی، جورج کی فریمن، ایگور شواب و دیوید هینی به خاطر نظراتشان در مورد بررسی تشکر می‌کنیم.

قابل اعتماد و متخصص:

پانویسها و منابع

بودجه: JC توسط یک جایزه تحقیقاتی از وزارت آموزش، علوم و ورزش، اسلوونی، و جایزه دانشجویان پژوهشی خارج از کشور، بریتانیا پشتیبانی می شود. AS در حین کار در امپریال کالج لندن روی این بررسی کار کرد. او توسط یک جایزه ملی مراقبت های اولیه NHS/PPP حمایت می شود.

 

منابع

۱٫ Hallam L. دسترسی به مطب عمومی و پزشکان عمومی از طریق تلفن: دیدگاه بیمار. Br J Gen Pract. ۱۹۹۳; ۴۳ :۳۳۱-۳۳۵٫ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ]  ]
۲٫ Delichatsios H، Callahan M، Charlson M. نتایج مراقبت های پزشکی تلفنی. J Gen Intern Med. ۱۹۹۸; ۱۳ :۵۷۹-۵۸۵٫ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ]  ]
بهترین همسر

بهترین همسر ✔️ همسریابی

بهترین همسر مطلوب  برای هر فردی دارای تعریف های به خصوصی می باشد. ولی اصولی موجود می باشد که باید در تمام آنها یکسان باشد. در حقیقت همسر خوب همسری می‌باشند که معیارهای پایه را دارا باشد و پس از آن معیارهای مورد پسند شما را به تامین کردن بپردازد. ازدواج یک پیوند مقدس است که […]

ابزارهای اندازه گیری میزان پیشرفت

ابزارهای اندازه گیری میزان پیشرفت

ابزارهای اندازه گیری میزان پیشرفت:وقتی که درمان CDOI شروع می شود. تمام انرژی وقف پیشرفت یک پیوستگی درمانی می شود که مابین درمانگر و درمانجو ایجاد می شود. بعد از شناخت کامل درمانجو، درمانگر به صورت بهتری تکنیک های درمانی را انتخاب کند. که تناسب بیشتری با یک فرد خاص داشته باشد. با پیشرفت دوره […]

تمرینات و تکنیک های هنر درمانی

تمرینات و تکنیک های هنر درمانی

تمرینات و تکنیک های هنر درمانی:درمانگر هنر درمانی دارای مجوز. معمولا دارای یک دانش کامل نسبت به تاثیر قدرتمندی است. که هنر درمانی می تواند در طول یک درمان داشته باشد. اغلب هنر درمانگران از نظریه های روان شناختی، معنوی. و هنرمندانه، در ترکیب با تکنیک های بالینی استفاده می کنند. تا به نتایج درمانی […]

خواص آیه ۱۴۴ سوره آل عمران

خواص آیه ۱۴۴ سوره آل عمران:هر کدام از سوره های قرآن دارای فضیلت های مربوط به خودشان می باشند . که از این رو قرائت کردن آنها موجب کسب کردن فضیلت برای شخص خواهد شد. که یکی از سوره های مبارکه قرآن کریم که به مطالعه کردن آن ثواب فراوانی برای شخص دارد. سوره آل […]

نمی تونم فراموشش کنم چیکار کنم؟

نمی تونم فراموشش کنم چیکار کنم؟

نمی تونم فراموشش کنم چیکار کنم؟:شاید نتوان در دنیا فردی را پیدا کرد که پس از طلاق گرفتن . و شکست خوردن در زندگی مشترک دچار مشکلات عاطفی نشده باشد که دوران پس از طلاق  آسان نمی باشد. ولی چاره ای جز زندگی کردن نمی باشد و تنها اقدامی دارای تأثیر  می باشد که همه […]

روانشناس خوب در تبریز

روانشناس خوب در تبریز

روانشناس خوب در تبریز:تبریز یکی از کلانشهرهایی می باشد. که در قسمت شمال غرب ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد. این شهر جزو بزرگترین قطب اقتصادی در منطقه شمال غرب ایران. و منطقه های آذری نشین به حساب می‌آید و جزو مرکز اداری و ارتباطی . و همینطور فرهنگی و نظامی در این […]

بازی درمانی وسواس کودکان

بازی درمانی وسواس کودکان

عشق در بیماران دوقطبی

عشق در بیماران دوقطبی ✔️ به طوفان در رابطه پایان دهید

عشق در بیماران دوقطبی می تواند یک تجربه پیچیده و چالش برانگیز باشد. از یک سو، عشق می تواند یک منبع قدرت و حمایت در طول دوره های بیماری باشد. از سوی دیگر، تغییرات خلقی شدید که با اختلال دوقطبی همراه است می تواند بر روابط عاشقانه تأثیر بگذارد. اختلال دوقطبی یک اختلال روانی است […]

اختلال بولیمیا

اختلال بولیمیا ✔️ پرخوری عصبی و درمان قطعی

اختلال بولیمیا عصبی (Bulimia Nervosa) یک اختلال خوردن است که با پرخوری مکرر و رفتارهای جبرانی برای جلوگیری از افزایش وزن مشخص می‌شود. این اختلال در زنان شایع‌تر از مردان است و معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می‌شود. افراد مبتلا به اختلال بولیمیا معمولاً از وزن خود و ظاهرشان بسیار نگران هستند […]

اختلال نمایشگری جنسی

اختلال نمایشگری جنسی یا عورت نمایی ✔️ علائم، تشخیص و درمان

اختلال نمایشگری جنسی یا عورت نمایی (Exhibitionism) یک اختلال جنسی است که در آن فرد برای برانگیختگی جنسی، نیاز دارد اندام تناسلی خود را به دیگران، به ویژه غریبه‌ها، بدون رضایت آنها نشان دهد. این اختلال در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) در دسته اختلالات پارافیلیک قرار دارد. اختلال نمایشگری جنسی امیال جنسی […]

درمان به روش اکت

درمان به روش اکت ✔️ مزایا، معایب + هرچیزی که باید بدانید

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) یک نوع رفتار درمانی تجربی است که بر روی پذیرش افکار و احساسات ناخوشایند و تعهد به ارزش‌های شخصی تمرکز دارد. این درمان توسط استیون هیز و همکارانش در دانشگاه واشنگتن توسعه یافت و در دهه ۱۹۹۰ محبوبیت پیدا کرد. آشنایی با درمان اکت درمان مبتنی بر پذیرش […]

داشتن دوستان کم

داشتن دوستان کم✔️ راه حل روانشناسی

داشتن دوستان کم لزوماً به معنای داشتن زندگی بهتر نیست. برخی از افراد ممکن است با داشتن تعداد کمی دوست، احساس رضایت و خوشبختی بیشتری داشته باشند. با این حال، به طور کلی، داشتن دوستان کافی برای حمایت عاطفی، اجتماعی و مالی مهم است. اگر احساس می کنید که دوستان کمی دارید، می توانید اقداماتی […]