مشاوره جنسی و زناشویی زندگی هزاران زوج را در سرتاسر جهان نجات داده است. اگر زوج‌هایی می باشید که مدت زیادی از زندگی شما نگذشته است در رابطه با مسئله های جنسی امکان دارد مشکلاتی برای شما به وجود آید.

کم تجربه بودن و اطلاعات کم امکان دارد پایه‌های روابط جنسی شما را ضعیف کنند و شما  با دردسرهای متفاوتی روبرو شوید.

مشاوره جنسی

وقتی به درمان جنسی زوج ها فکر می کنیم ، ناخودآگاه بخش روانشناسی به ذهنمان می رسد، با این حال، نباید هر دو موضوع را با هم اشتباه بگیریم.

شکل سکسولوژیست با ابزارها و روش‌های خاصی کار می‌کند که با یک مشاوره روان‌شناختی تخصصی در مسائل جنسی متفاوت است ، اگرچه در هر دو مورد این کلمه وجود دارد.

در یک درمان جنسی برای زوج ها، مشکلات مربوط به تجارب جنسی در یک زوج بررسی می شود و مکانیسم ها و دستورالعمل های خاصی برای اطمینان از تجربه جنسی در زوجین به صورت مثبت پیشنهاد می شود.

در بسیاری از مواقع، زوج‌ها در سطح جنسی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که نمی‌دانند چگونه آن‌ها را برطرف کنند (عدم نعوظ، درد در حین دخول، کمبود میل، انزال کنترل‌نشده …) که برای آن‌ها تا جایی که می‌توانند بدون تغییر به دنبال پاسخ هستند. یا بهبودها

تغییرات سالهای اخیر در درمان جنسی زوجین

رابطه جنسی در بین زوجین اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کم کم این ایده قدیمی را پشت سر می گذاریم که روابط جنسی فقط برای تولید مثل یا لذت بخشی است. ما متوجه می شویم که اشتراک، تجربه، لذت متقابل، میل نیز وجود دارد…

به همین دلیل است که وقتی به عنوان یک زوج در موقعیتی قرار می گیریم که نمی توانیم آن را کنترل کنیم یا نمی توانیم آن را بهبود ببخشیم، از یک متخصص و در این مورد از یک متخصص جنسی کمک می گیریم.  تعداد افرادی که به درمان جنسی زوج‌های ما مراجعه می‌کنند در سال‌های اخیر به لطف این واقعیت که تمایلات جنسی در دستور کار زوج‌ها قرار گرفته و به طور فزاینده‌ای در جامعه معاصر وجود دارد، افزایش یافته است.

 فقط به عنوان یک زوج؟ → هر دو طرف باید درگیر باشند

وقتی با مشکلی در سطح جنسی مواجه می‌شویم، فکر می‌کنیم که این مشکل خودمان است و ما را وادار می‌کند که به تنهایی و نه با شریک زندگی خود به یک متخصص جنسی مراجعه کنیم.

← با این حال، باید فکر کنیم که اگر زوج وجود نداشتند، این سختی در اکثر موارد وجود نداشت .

به همین دلیل است که در درمان جنسی زوجین،  شما با خود زوج کار می کنید نه با افرادی که آنها را تشکیل می دهند.

تمام زوجین برای حل این شرایط ضروری خواهند بود زیرا بسیاری از روش ها مبتنی بر زوج است و اگرچه نتیجه نهایی همیشه به نگرش و مشارکت هر فرد بستگی دارد، اما این زوج هستند که باید در   این روند بهبود مشارکت کنند. .

با این حال، اگر شریک زندگی ندارید، جنسی درمانی به طور موثر به صورت فردی انجام می شود.

درمان جنسی برای زوج ها ← ۵ مشکل در این نوع درمان

آنورگاسم

آنورگاسمی یا مشکل در رسیدن به ارگاسم مشکلی است که بیشتر در زنان دیده می شود. عجیب نیست که افرادی هستند که هرگز به ارگاسم نرسیده اند یا رسیدن به این نقطه برایشان سخت است . آنها معمولا احساس می کنند که در شرف رسیدن به آن هستند، اما موفق نمی شوند به اوج نهایی برسند.

← این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما، در بیشتر موارد، به دلیل عدم یادگیری قبلی در مورد تحریک و لذت بردن از خود است.

به همین دلیل است که وقتی احساس می کنند در آستانه رسیدن به ارگاسم مطلوب هستند،   لحظه لذت را کنار می گذارند و تمام توجه خود را معطوف به خود ارگاسم می کنند که باعث می شود برانگیختگی کاهش یابد و نتوانند به آن دست یابند. .

راه مقابله با این وضعیت در رابطه جنسی زوجین ، کسب دانش خود در مورد بدن، خواسته ها و لذت های خود است.

این فرآیند همیشه باید تحت نظارت یک متخصص جنسی انجام شود که دستورالعمل‌هایی را که باید در هر مورد خاص رعایت کنید را نشان می‌دهد.

واژینیسم و ​​دیسپارونی

اختلال درد جنسی چیست؟ این نوع موقعیت ها به عدم امکان و درد در حین دخول واژن اشاره دارد ← اگرچه یکسان نیستند اما درد در هر دو مشکل در ناحیه واژن است.

دیسپارونی درد و ناراحتی قبل، حین یا بعد از مقاربت جنسی است در حالی که واژینیسموس انقباضات اسپاسمودیک غیرارادی عضلات واژن است که در مقاربت تداخل ایجاد می کند. اولین قسمت واژن، اندام تناسلی خارجی است که دارای ماهیچه های جانبی قدرتمند است و در اینجا اسپاسم ایجاد می شود، بنابراین، واژینیسموس و دیسپارونی ظاهر می شود.

قسمت داخلی اندام تناسلی داخلی است و به سختی گیرنده های حساسی دارد،   بنابراین عضلانی ضعیف تری دارد ( ناحیه بیهوشی است ) و حساسیت ندارد.

اگرچه منشأ این دو مشکل متفاوت است، مکانیسم‌های مقابله در درمان جنسی زوجین یکسان است.

تقریب های متوالی.

در این فرآیند، متخصص سکسولوژی به شما دستورالعمل هایی می دهد و شما را راهنمایی می کند که چگونه این کار را با هم انجام دهید.

اختلال در نعوظ

اختلال در نعوظ به فقدان و از دست دادن نعوظ نیز گفته می شود که در اصطلاح عامیانه ناتوانی جنسی نامیده می شود.

این نوع مشکلات جنسی به مشکل یا ناتوانی مداوم در دستیابی ( یا حفظ ) نعوظ در طول فعالیت جنسی اشاره دارد. آنها معمولا منشا خود به خودی دارند. در ناتوانی، مشکل واقعی کمبود سختی نیست،   بلکه وسواس ها و ناراحتی هایی است که با داشتن آن تجربه می شود.

← بنابراین در رابطه جنسی زوجین،  کار مرتبه اول آلت تناسلی و عدم نعوظ آن و مرتبه دوم تعبیری است که به آن داده می شود (آزار، آزار، نارضایتی…) و این چیزی است که باید تغییر دهید.

این یک مشکل رایج در بین مردان است، زیرا بدن به صورت ارگانیک کار می کند و هر چیزی که بدن را احاطه کرده است در مقطعی از کار می افتد. رهنمودهایی که در رابطه جنسی زوجین روی آنها کار می شود بسیار مؤثر است و مبتنی بر تمرکز لذت در خارج از آلت تناسلی است.

دلیل کار با این رویکرد این است که هر چه بیشتر در مورد مشکل فکر کنید،  بیشتر وجود دارد . مثل این است که بخواهی بخوابی و فکر کنی باید بخوابی.

فقدان کنترل انزال

مشکلی که به نام انزال زودرس نیز شناخته می شود.  

انزال زودرس غیرقابل کنترل است، با حداقل تحریک جنسی و قبل از اینکه فرد بخواهد. این نتیجه یادگیری بدنی زودانزالی است زیرا در جوانی مکانیسم های همزیستی منجر به خودارضایی سریع می شود.

← جوانان عادت دارند برای خودارضایی یا قبل از خواب پنهان شوند، بنابراین سریع این کار را انجام می دهند.

انزال زودرس یک مشکل مهم است نه زمان. مشکل سازی «به زودی» با ارزش دادن به آرامش یکسان نیست. فشار فرهنگی در مقابل تمایل طبیعی به انزال زودرس قرار دارد . در زمان های قبلی، جایی که لذت زن اهمیتی نداشت، ارگاسم سریع چیزی بسیار ارزشمندتر بود.

در درمان جنسی زوجین، متخصص جنسی شما را راهنمایی می کند تا بدن پاسخ جدیدی به محرک های بدن دوباره بیاموزد.

کاهش میل جنسی

یا فقدان میل جنسی ← کاهش مداوم و غیرطبیعی میل یا تمایل به داشتن روابط جنسی خواهد بود . مشکل این است که ” باید ” بدترین چیزی است که می توانیم در مورد تمایلات جنسی خود اعمال کنیم.

نسخه های اجتماعی میل پراکنده را کنار می گذارد و شما را در وظیفه و تکلیف قرار می دهد . با تمایل به انجام کارها بهتر از قبل، الزام به داشتن روابط جنسی توسط زوجین ایجاد و درونی شده است.

در بسیاری از مواقع، این عدم تمایل توسط طرف مقابل به عنوان پیامد خیانت احتمالی، عدم عشق یا حتی بی علاقگی درک می شود. زوج درمانی با ایجاد کدهای جدید به شما کمک می کند تا با این وضعیت روبرو شوید و از نقطه ای که با آن مطابقت دارد مقابله کنید تا این مشکل حل شود.

اگر به دنبال یک متخصصی در درمان جنسی زوجین هستید ، با تیم ما ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ تماس بگیرید. کابینه ما با شما و شریک زندگی شما برای حل این نوع موقعیت همکاری خواهد کرد و به شما امکان می دهد زندگی کاملی داشته باشید که در آن تمایلات جنسی به عنصر واضحی از تمایلات جنسی و لذت تبدیل شود.

مشاوره جنسی و زناشویی

بررسی مشکلات جنسی

مشکلات جنسی در اکثر موارد از طرف زوجین جدی گرفته نمی شود.

زوجین که برای یک سرماخوردگی به پزشک رجوع می‌کنند اغلب از بازگو کردن مشکلات جنسی خود می پرهیزند.

در چنین صورتی قبل از هر مسئله‌ای باید قبول کنند که در رابطه با  موضوع جنسی تجربه کافی ندارند و احتیاج دارند که اطلاعاتی را کسب ‌کنند.

این اطلاعات  را با صحبت کردن به صورت صادقانه با همسرتان  می توانید کسب کنید و از آن مهم‌تر راهنمایی گرفتن از یک مشاوره می باشد.

فایده های این صحبت کردن این می باشد که کجای مسئله دارای مشکل می باشد.

متوجه می شوید که طرف مقابل شما در رابطه با زناشویی چه انتظاراتی از شما دارد و به چه صورت با آن روبه‌رو شوید.

به طور مثال شاید تازه عروسی که در دوره عقد می باشد به رابطه جنسی مایل نباشد.

ولی بدین معنی نیست که دارای سرد مزاجی  می باشد.

صحبت کردن در این مورد و تشریح کردن آن کمک می کند که طرف مقابل متوجه شود که همسر او به این امر تمایل دارد .

ولی به دلیل بعضی از مسئله های شرعی مایل دارد کمی صبر کند.

اگر در رابطه با روابط جنسی خود با مشکل مواجه می باشید باید به مشاوره جنسی و زناشوئی رجوع کنید.

مخصوصاً اگر در روابط خود مشکل زیر را دارا می باشید بهتر می باشد به یک مشاوره رجوع کنید.

به دلیل اینکه مشکلات جنسی یکی از پر اهمیت ترین علت های جدایی محسوب می شود.

اجبار در برخوردهای جنسی

در روابط جنسی اشخاص نباید به هیچ عنوان به کاری که مایل نمی باشند  مجبور شوند.

اگر شخصی تصمیم دارد که برخوردی را که همسر او  میخواهد انجام دهد طرف مقابل باید درخواست کردن خود را  متوقف کند .

و اگر آنها در این مورد نتوانستند به نتیجه مطلوبی برسند با یک مشاوره جنسی مشورت داشته باشند.

منبع: تریبون آزاد

شماره تلفن